Hat százalékkal nőtt a boltok bevétele háztartási vegyi árukból és kozmetikumból
Háztartási vegyi áruból és kozmetikumból a boltok bevétele 6 százalékkal, mintegy 230 milliárd forintra nőtt idén január-augusztus között. Mennyiségben 1 százalékkal adtak el többet, mint a tavalyi első nyolc hónap során. Többek között ezt állapítja meg a hetven háztartási vegyi és kozmetikum kategóriát mérő Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.
– Az átlagot jóval meghaladó, kétszámjegyű növekedést értékben főleg nagy forgalmú testápolóknál és kozmetikumoknál regisztráltunk: például tusfürdő, dekor kozmetikum, testápoló krém, arc- és szemránckrém valamint parfüm esetében. Szintén 10 százalékos vagy annál nagyobb mértékben emelkedett a boltok bevétele öblítőből, papír zsebkendőből és toalett tisztítóból – tájékoztat Barta Mónika, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. (Nielsen)
Változott a kiskereskedelmi forgalom megoszlása a bolttípusok között. Az érték szerinti rangsor élén helyet cserélt a két éllovas. Tavaly január-augusztus között ugyanis értékben még a hipermarket rendelkezett a legnagyobb, 34 százaléknyi értékben mért piaci részesedéssel. Ez azonban idén 2 százalékponttal kisebb lett. Mivel viszont a drogéria mutatója 32 százalékról 34-re emelkedett, az első helyre került.
– Figyelemre méltóan, 13 százalékkal emelkedett a drogériák bevétele egyik nyolc hónapos időszakról a másikra. Mennyiségben is jóval átlag felett, 6 százalékkal nőtt az eladás – mutat rá Barta Mónika. – Ebben a bolttípusban a legnagyobb forgalmú tíz vegyi és kozmetikai kategória értékben mért forgalmából az átlagosnál nagyobb piaci részesedést ért el idén január-augusztus között a pelenka, dezodor, tusfürdő és fogkrém.
Regionális szempontból is változtak a trendek. A lakosság 28 százalékos számarányánál jóval nagyobb a Budapestet és Pest megyét magában foglaló Centrum 36 százalékos piaci részesedése a vegyi áruk és kozmetikumok értékben mért bolti forgalmából. Ez a mutató 1 százalékponttal nagyobb, mint a tavalyi első nyolc hónap során mért 35 százalék. A délkeleti megyék piacrésze is emelkedett, 14-ről 15 százalékra. Északnyugaton és Délnyugaton viszont 1-1 százalékponttal 18, illetve 12 százalékra csökkent a piaci részarány.
Kapcsolódó cikkeink
Jövőre is drága maradhat a spanyol olívaolaj
Akár júniusig rekord magas maradhat a spanyolországi olívaolaj ára, miután…
Tovább olvasom >AVON: a nők kétharmada a természetesebb sminket részesíti előnyben
A nők szépségápolási döntéseit befolyásoló tényezők köre igen összetett, a…
Tovább olvasom >Húsz százalékkal nőtt a magyar kávépiac értéke 2022-ben, a volumen azonban csökkent
Az alapanyagok jelentős drágulása miatt a magyar kiskereskedelmi kávépiac értéke…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >