Használt sütőolajból készült öko-tisztítószert dob piacra az Auchan Retail Portugáliában
Az Auchan Retail Portugal környezetbarát, használt növényi olajból előállított mosó- és tisztítószereket hozott forgalomba, így törekedve a hulladékcsökkentés és a körforgásos gazdaság előmozdítására.
A legtöbb portugál háztartás jelentős mennyiségű étolajat használ az ételek elkészítéséhez, amiből viszont hatalmas mennyiségű hulladék adódik – közölte a kiskereskedő.
Az Ecox ökotisztítószer többféle változatban – mosószer, mosogatószer, gépi mosogatószerhez adagolható öblítő, padlóápoló, zsíroldó és öblítőszer – kapható.
A Coimbrai Egyetem által kifejlesztett folyékony formula mögött álló technológia a glicerin és a zsírsavak erejét egyesíti, és a hulladékot hasznos és környezetbarát termékké alakítja át.
A fenntarthatóság a tisztító- és mosószerek környezetbarát csomagolásában is tetten érhető, mivel úgy alkották meg őket, hogy a folyamat minden fázisában – a gyártás, a töltés és a szállítás során –kisebb legyen a környezetre gyakorolt hatásuk.
Az 50%-ban újrahasznosított anyagból készült csomagolás a piacon kapható más, hasonló típusú csomagolási formátumoktól nagyobb kiszerelésben (850 ml) kerül forgalomba.
Az Ecox termékcsalád már kapható az Auchan weboldalán és a fizikai üzletekben, az árak 3,09 eurónál kezdődnek.
A fenntarthatóság iránti folyamatos elkötelezettségének megfelelően az Auchan Retail Portugal azt is bejelentette, hogy 60%-kal csökkenti a promóciós szórólapjaihoz felhasznált papír mennyiségét, ami évi 1000 tonna papír megtakarítását jelenti.
Kapcsolódó cikkeink
Hulladékból erőforrás: új életet kapnak a húsipar melléktermékei
A húsfeldolgozás során keletkező melléktermékek hosszú ideig hulladékként voltak kezelve,…
Tovább olvasom >146 millió eurót ruház be a Coca-Cola franciaországi üzemébe
A Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) 146 millió eurós beruházást jelentett…
Tovább olvasom >Megnövelten hőálló PET-csomagolóanyagot fejlesztett a Pro Form Kft. és a Műegyetem
Közösen fejlesztett megnövelt hőállóságú PET-csomagolóanyagot a Pro-Form Ipari és Kereskedelmi…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >