Használt sütőolajból készült öko-tisztítószert dob piacra az Auchan Retail Portugáliában
Az Auchan Retail Portugal környezetbarát, használt növényi olajból előállított mosó- és tisztítószereket hozott forgalomba, így törekedve a hulladékcsökkentés és a körforgásos gazdaság előmozdítására.
A legtöbb portugál háztartás jelentős mennyiségű étolajat használ az ételek elkészítéséhez, amiből viszont hatalmas mennyiségű hulladék adódik – közölte a kiskereskedő.
Az Ecox ökotisztítószer többféle változatban – mosószer, mosogatószer, gépi mosogatószerhez adagolható öblítő, padlóápoló, zsíroldó és öblítőszer – kapható.
A Coimbrai Egyetem által kifejlesztett folyékony formula mögött álló technológia a glicerin és a zsírsavak erejét egyesíti, és a hulladékot hasznos és környezetbarát termékké alakítja át.
A fenntarthatóság a tisztító- és mosószerek környezetbarát csomagolásában is tetten érhető, mivel úgy alkották meg őket, hogy a folyamat minden fázisában – a gyártás, a töltés és a szállítás során –kisebb legyen a környezetre gyakorolt hatásuk.
Az 50%-ban újrahasznosított anyagból készült csomagolás a piacon kapható más, hasonló típusú csomagolási formátumoktól nagyobb kiszerelésben (850 ml) kerül forgalomba.
Az Ecox termékcsalád már kapható az Auchan weboldalán és a fizikai üzletekben, az árak 3,09 eurónál kezdődnek.
A fenntarthatóság iránti folyamatos elkötelezettségének megfelelően az Auchan Retail Portugal azt is bejelentette, hogy 60%-kal csökkenti a promóciós szórólapjaihoz felhasznált papír mennyiségét, ami évi 1000 tonna papír megtakarítását jelenti.
Kapcsolódó cikkeink
Start-up-ba invesztál a német Weleda
A tanúsítvánnyal rendelkező natúrkozmetikumok és antropozófiai gyógyszerek forgalmazása terén globális…
Tovább olvasom >Mol: egyre nyitottabb a magyar lakosság a körforgásos gazdaságot erősítő megoldásokra
Egyre nyitottabb a magyar lakosság a körforgásos gazdaságot erősítő megoldásokra,…
Tovább olvasom >Egyre több felújított mobilt vásárlunk
Tavaly októberben indította el a Magyar Telekom a Recommerce Grouppal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >Linamar és Gallicoop vezeti továbbra is a Békés vármegyei TOP100 vállalati listát
Továbbra is a Linamar Hungary Zrt. és a Gallicoop Zrt.…
Tovább olvasom >