Háromszázharmincmilliárd forint jut társadalmi felelősségvállalásra

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 07. 13. 00:09

Egyre több hazai vállalat költ a társadalmi felelősségvállalásra (CSR), a 20 fő feletti vállalkozások évente mintegy 330 milliárdot – derült ki a GKI Gazdaságkutató Zrt. – 1500 magyar vállalat bevonásával – készített felméréséből.

A vállalatok CSR tevékenységének ágazati aktivitása nagyban különbözik egymástól. A 330 milliárd forint legnagyobb részét – 47,4 százalékot – a nehézipari vállalkozások fordították társadalmi felelősségvállalásra, amit a kereskedelemmel és járműjavítással foglalkozó cégek – 24,7 százalék – követnek.
A multinacionális cégek magyarországi megjelenésével hazánkban is megnőtt a cégarculatot pozitív irányban befolyásolni képes társadalmi felelősségvállalás szerepe. A nemzetközi gyakorlatban megszokott, hogy a cégek teljes költségvetésük mintegy másfél százalékát támogatásra költik, ezen belül is „önzetlen" jótékonykodásra átlagosan a büdzsé mintegy fél százalékát fordítják.
Hazánkban, az utóbbi években lassan növekvő CSR költés több mint háromnegyedét a hazai vállalatok elsősorban belső CSR célokra, döntő mértékben az alkalmazottak számára biztosított juttatásokra fordítják, amitől hatást várnak a cég teljesítményére nézve. A legfontosabb CSR-célok: a pozitív vállalati imázs javítása, az alkalmazottak egészsége, a környezetbarát megoldások, a vállalaton belüli esélyegyenlőség és az alkalmazottak jóléti juttatásai.
A külső (társadalmi) célok közül a környezetvédelem és az oktatás támogatása  állnak az első  helyen a hazai CSR gyakorlatban, de csakis a "belső" célok megvalósítása után – közli a felmérés eredményét  a Piac & Profit.




Kapcsolódó cikkeink