Háromszázharmincmilliárd forint jut társadalmi felelősségvállalásra
Egyre több hazai vállalat költ a társadalmi felelősségvállalásra (CSR), a 20 fő feletti vállalkozások évente mintegy 330 milliárdot – derült ki a GKI Gazdaságkutató Zrt. – 1500 magyar vállalat bevonásával – készített felméréséből.
A vállalatok CSR tevékenységének ágazati aktivitása nagyban különbözik egymástól. A 330 milliárd forint legnagyobb részét – 47,4 százalékot – a nehézipari vállalkozások fordították társadalmi felelősségvállalásra, amit a kereskedelemmel és járműjavítással foglalkozó cégek – 24,7 százalék – követnek.
A multinacionális cégek magyarországi megjelenésével hazánkban is megnőtt a cégarculatot pozitív irányban befolyásolni képes társadalmi felelősségvállalás szerepe. A nemzetközi gyakorlatban megszokott, hogy a cégek teljes költségvetésük mintegy másfél százalékát támogatásra költik, ezen belül is „önzetlen" jótékonykodásra átlagosan a büdzsé mintegy fél százalékát fordítják.
Hazánkban, az utóbbi években lassan növekvő CSR költés több mint háromnegyedét a hazai vállalatok elsősorban belső CSR célokra, döntő mértékben az alkalmazottak számára biztosított juttatásokra fordítják, amitől hatást várnak a cég teljesítményére nézve. A legfontosabb CSR-célok: a pozitív vállalati imázs javítása, az alkalmazottak egészsége, a környezetbarát megoldások, a vállalaton belüli esélyegyenlőség és az alkalmazottak jóléti juttatásai.
A külső (társadalmi) célok közül a környezetvédelem és az oktatás támogatása állnak az első helyen a hazai CSR gyakorlatban, de csakis a "belső" célok megvalósítása után – közli a felmérés eredményét a Piac & Profit.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Századvég: az aszály hajtotta fel a júliusi élelmiszerárakat
Júliusban az éves infláció 4,3 százalékra lassult, havi összevetésben azonban…
Tovább olvasom >Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok
Csak Magyarországon évente közel 16 milliárd forintos bevételkiesést és több…
Tovább olvasom >Új pénzügyi igazgató és ellátási lánc igazgató csatlakozik a HEINEKEN Hungária csapatához
Két kulcsfontosságú területen is új szakember csatlakozott a HEINEKEN Hungária…
Tovább olvasom >