Hároméves csúcson a befektetői hangulat az euróövezetben
Hároméves csúcsra emelkedett júniusban a frankfurti Sentix GmbH gazdaságkutató intézet euróövezeti befektetői hangulatindexe a hétfőn publikált jelentés alapján.
Júniusban a vártnál nagyobb mértékben, 7,1 ponttal 28,1 pontra, 2018 februárja óta a legmagasabbra emelkedett a tőzsdei befektetők hangulatindexe a felmérés alapján.
Májusban 21,0 ponton állt az index, júniusra pedig 25-26 pontot vártak elemzők. Az index összetevői eltérően alakultak a felmérésben. Miközben az aktuális helyzet megítélése jelentős mértékben javult, a kilátásokat már némileg kedvezőtlenebbül ítélték meg, mint az előző hónapban a felmérésbe bevont pénzügyi szakemberek.
Az aktuális helyzet megítélését számszerűsítő mutató a májusi 6,3 pontról 21,3 pontra szökött fel júniusra vonatkozóan, a kilátásaikat viszont 35,3 ponttal értékelték júniusban a befektetők az előző havi 36,8 pont után.
A Sentix szerint az aktuális helyzet megítélésében bekövetkezett látványos javulás a járványvédelmi intézkedések lazítására vezethető vissza, ami azonban a kilátásokat nem érintette. A kilátások romlása leginkább az inflációs várakozások fokozódásával magyarázható.
Hasonló trendet rögzített a Sentix globális felméréseiben is. A befektetők megítélése szerint a lazításnak köszönhetően meginduló gazdasági növekedésre fokozódó inflációs nyomás kíséretében kerül sor világszerte, ami viszont a jegybankokat készteti majd laza monetáris politikájuk újraértékelésére.
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Franciaországban lassult az éves infláció júniusban
Franciaországban 2,2 százalékra mérséklődött az éves fogyasztói áremelkedés mértéke júniusban…
Tovább olvasom >MONEY.HU: Optimisták a magyarok az anyagi helyzetüket illetően
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) legfrissebb negyedéves lakossági felmérése szerint…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >