Agrármarketing Kódex segíti majd az egységes piaci fellépést
A Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum figyelembe vette az egyes élelmiszertermelő ágazatok helyzetét, az esetleges problémákat, a hazai és nemzetközi értékesítési lehetőségeket, ezeket összefoglalva készült el a rövid távú agrármarketing stratégia terve, amelynek a nyárig tartószakmai vitája hétfőn indult egy budapesti konferencián. Az ezután véglegesített, 2015-2017-re érvényes Agrármarkenting Kódexet az őszi OMÉK-on fogják ünnepélyesen aláírni a termékpályákat képviselő reprezentatív és regionális szakmai szervezetek, az agrárium és a borászat területén tevékenykedő termelői csoportok, illetve az ágazatot irányító szervezetek képviselői.
A konferenciát megnyitó Czerván György, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) államtitkára a konferenciát elmondta, hogy a kormány fő célkitűzései között szerepel a minőségi, magyar, GMO-mentes élelmiszerek kínálatának, fogyasztásának növelése, ezzel együtt a belső és külpiaci jelenlét erősítése. A szaktárca nyitott a kódexben ajánlott együttműködésre, amelyet egyebek között a szabályozási környezet felülvizsgálatával, az eredetvédelemben rejlő lehetőségekről szóló szélesebb tájékoztatással, valamint a helyi termelők nemzeti és uniós minőségrendszerekbe kerüléséhez nyújtott szakmai segítséggel támogat.
Ruszinkó Ádám, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) helyettes államtitkára arról számolt be, hogy a turisztikai- és az agrármarketing összehangolása, a hatékonyabb közösségi agrármarketing megteremtése nyomán bizonyára tovább növekednek az idegenforgalom eredményei. Ezért tartja fontosnak a Kódex létrejöttét, hiszen az összefonódó élelmiszertermelés, gasztronómia és vendéglátás szerves része Magyarország arculatának.
Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elnöke szerint hatékony marketing nélkül az agrárgazdaság fejlesztése elképzelhetetlen. Ezért is fontos az Agrárkamarának, hogy támogassa a Kódex létrejöttét, emlékeztetett arra is, 2013-ban 200, tavaly pedig 500 kiállításon, rendezvényen vettek rést, ezzel is segítve tagjaik piacra jutását.
Oravecz Márton, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) elnöke fontosnak tartotta megemlíteni, hogy a kormány a magyar élelmiszerek piaci versenyelőnyét számos intézkedéssel, a jogszabályok módosításával igyekszik a versenyt és a piacra jutást ösztönözni. Nézete szerint a Kódex jól illeszkedik a családi gazdaságokra építő nemzeti vidékpolitika célrendszerébe, a hosszú távon eredményes stratégiához a szakma minden szereplőjének közös akarata és összefogása szükséges – mondta. (munkatársunktól)
Kapcsolódó cikkeink
Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >A NAK pályaorientációs programsorozattal is népszerűsítette az agrárszakképzést
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) – partnerei segítségével – közel…
Tovább olvasom >Két vármegyében a madárinfluenza terjedése miatt bővítik a védő- és megfigyelési körzeteket
A Bács-Kiskun vármegyében robbanásszerűen terjedő magas patogenitású madárinfluenza járvány indokolta,…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 1,7 százalékkal nőtt, az előző hónaphoz képest 1,4 százalékkal csökkent
Szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >