Agrármarketing Kódex segíti majd az egységes piaci fellépést
A Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum figyelembe vette az egyes élelmiszertermelő ágazatok helyzetét, az esetleges problémákat, a hazai és nemzetközi értékesítési lehetőségeket, ezeket összefoglalva készült el a rövid távú agrármarketing stratégia terve, amelynek a nyárig tartószakmai vitája hétfőn indult egy budapesti konferencián. Az ezután véglegesített, 2015-2017-re érvényes Agrármarkenting Kódexet az őszi OMÉK-on fogják ünnepélyesen aláírni a termékpályákat képviselő reprezentatív és regionális szakmai szervezetek, az agrárium és a borászat területén tevékenykedő termelői csoportok, illetve az ágazatot irányító szervezetek képviselői.
A konferenciát megnyitó Czerván György, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) államtitkára a konferenciát elmondta, hogy a kormány fő célkitűzései között szerepel a minőségi, magyar, GMO-mentes élelmiszerek kínálatának, fogyasztásának növelése, ezzel együtt a belső és külpiaci jelenlét erősítése. A szaktárca nyitott a kódexben ajánlott együttműködésre, amelyet egyebek között a szabályozási környezet felülvizsgálatával, az eredetvédelemben rejlő lehetőségekről szóló szélesebb tájékoztatással, valamint a helyi termelők nemzeti és uniós minőségrendszerekbe kerüléséhez nyújtott szakmai segítséggel támogat.
Ruszinkó Ádám, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) helyettes államtitkára arról számolt be, hogy a turisztikai- és az agrármarketing összehangolása, a hatékonyabb közösségi agrármarketing megteremtése nyomán bizonyára tovább növekednek az idegenforgalom eredményei. Ezért tartja fontosnak a Kódex létrejöttét, hiszen az összefonódó élelmiszertermelés, gasztronómia és vendéglátás szerves része Magyarország arculatának.
Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elnöke szerint hatékony marketing nélkül az agrárgazdaság fejlesztése elképzelhetetlen. Ezért is fontos az Agrárkamarának, hogy támogassa a Kódex létrejöttét, emlékeztetett arra is, 2013-ban 200, tavaly pedig 500 kiállításon, rendezvényen vettek rést, ezzel is segítve tagjaik piacra jutását.
Oravecz Márton, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) elnöke fontosnak tartotta megemlíteni, hogy a kormány a magyar élelmiszerek piaci versenyelőnyét számos intézkedéssel, a jogszabályok módosításával igyekszik a versenyt és a piacra jutást ösztönözni. Nézete szerint a Kódex jól illeszkedik a családi gazdaságokra építő nemzeti vidékpolitika célrendszerébe, a hosszú távon eredményes stratégiához a szakma minden szereplőjének közös akarata és összefogása szükséges – mondta. (munkatársunktól)
Kapcsolódó cikkeink
AM: a Szupermenta termékteszt program többletinformációt ad a vásárláshoz
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) Szupermenta termékteszt programja fontos többletinformációt…
Tovább olvasom >Tájékoztatót adott ki az ENAR adatok támogatáspolitikai felhasználásról az Agrárminisztérium
Az uniós forrásból finanszírozott állatalapú támogatások esetében elvárás az állatok…
Tovább olvasom >Magyar sertéshúsból készült ételek kerüljenek az ünnepi asztalra!
Nem csak a halas ételek kerülnek középpontba az ünnepi időszakban,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >