Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők egyaránt optimisták a mesterséges intelligencia (AI) ügyfélélményre gyakorolt hatásával kapcsolatban: a Genesys „The State of Customer Experience” jelentése szerint a megkérdezettek 64%-a úgy véli, hogy az elkövetkező 2-3 évben az AI javítani fogja az ügyfélélmény minőségét és a kiszolgálás gyorsaságát. A CX-vezetők 42%-a tartja kiemelten fontosnak az AI alkalmazását.
A cikk a Trade magazin 2025/5. lapszámában olvasható.
A kutatás rávilágított arra is, hogy a rossz ügyfélélmény súlyos következményekkel járhat a cégek számára. A fogyasztók 53%-a már két kellemetlen tapasztalat után elfordulhat kedvenc márkájától, 30% pedig már szakított meg üzleti kapcsolatot is emiatt az elmúlt évben. A vezetők 41%-a szerint a legnagyobb kihívás a fogyasztók egyre növekvő elvárásainak kielégítése.
Az AI lassan kulcsfontosságúvá válik a fogyasztók számára is, különösen, ha perszonalizációról van szó: a válaszadók 77%-a ajánlana szívesebben ismerősei figyelmébe olyan márkát, amely következetesen személyre szabott szolgáltatást kínál. //
Kapcsolódó cikkeink
AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligencia a munkahelyeken: kik használják az AI-t?
A GKI júliusban 1000 fős reprezentatív mintán kutatást végzett a…
Tovább olvasom >AI-alapú platformot kínál a Rohlik Group a kiskereskedőknek világszerte
Önálló céget hozott létre a Rohlik Group abból a célból, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kezdő vállalkozóknak indít díjmentes képzést a Kamara
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) a területi kamarák közreműködésével…
Tovább olvasom >Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >Alkoholmentes sörbe invesztál Robbie Williams
Robbie Williams személyében befektetőt kapott az ausztrál Heaps Normal alkoholmentes…
Tovább olvasom >