Három jelentős különbség derült ki a Glamour-napok és a Black Friday magyarországi vásárlási szokásaiból
Az e-kereskedelem tovább erősödhet Magyarországon a közelgő nagy akciós időszakok alatt, mint a Glamour-napok és a Black Friday. A Pepita.hu friss felmérése szerint három fő különbség figyelhető meg a vásárlási szokások terén: a nők jelentősen aktívabbak a Glamour-napok alatt, a férfiak inkább a Black Friday-t részesítik előnyben, és a generációk közötti eltérések is jelentősek a költési szokásokban. A Z generáció és a milleniálok impulzívabb vásárlási szokásokat mutatnak, a Glamour-napokon főleg kisebb értékű termékekre fókuszálva.

A nők jelentősen aktívabbak a Glamour-napok alatt, a férfiak inkább a Black Friday-t részesítik előnyben
A magyar e-kereskedők felső egy ezrelékébe tartozó Pepita.hu friss online felmérés szerint a nők uralják a Glamour-napokat: költéseik átlagosan 10 000 és 30 000 forint között mozognak, vásárlásuk főként divat- és szépségápolási termékekre irányul a válaszok alapján. A nők 44,4%-a ebbe a költési sávba tartozik, míg további 18,1% 30 000 és 50 000 forint közötti összeget költ.
„Az ilyen időszakokban gyakrabban vásárolunk impulzív döntések alapján, több kisebb értékű terméket egyszerre, gyakran ajándékba is”
– mondta Dorcsinecz József, a Pepita.hu társalapítója. A felmérésből kiderült, hogy a Z generáció (az 1997 és 2012 között született emberek) és milleniál (Y generáció, azaz az 1981 és 1996 között születettek) nők különösen aktívak a divatcikkek terén, hiszen ez az időszak ideális a legfelkapottabb darabok beszerzésére. A szakértők idén trendfordulásra számítanak: a Glamour-napokon az évekig megkérdőjelezhetetlenül legnépszerűbb szépségápolás és divat kategóriák mellett az FMCG tör az élre, amit már az idei kuponfüzet tartalma is visszaigazol.
„A Glamour-napok esetében a háztartásközeli termékek, mint a mosószerek, öblítők, és kisebb háztartási gépek iránti kereslet erős növekedésére számítunk
– ismertette a Pepita.hu várakozásait Dorcsinecz József.
A Glamour-napok 4 napja alatt szeretnénk elérni a szokásos háromhavi forgalmunknak megfelelő mennyiséget az FMCG kategóriában, ennek megfelelően bővítettük készleteinket és optimalizáltuk a raktári kapacitásunkat. Bízunk benne, hogy ezzel nem csak új vásárlókat vonzunk be, de hűséges ügyfeleink számára is maradandó élményt nyújtunk”.
A férfiak figyelme a Black Friday-re irányul
Ezzel szemben a férfiak vásárlásai inkább a Black Friday köré csoportosulnak, ahol magasabb értékű műszaki cikkeket – mint televíziók, okostelefonok és számítógépes hardverek – vásárolnak. A felmérés alapján a férfiak harmada 10 000 és 30 000 forint közötti összeget költ a Black Friday alatt, míg ötödük 30 000 és 50 000 forint közötti kiadásokkal számol, ugyanakkor tízből egy 100 000 forint felett költ ebben az időszakban. A Z generációs férfiak inkább kisebb elektronikai eszközöket vásárolnak, míg az X generáció (1965 és 1980 között születettek) és a baby boomerek (1946 és 1964 között születettek) a nagyobb értékű műszaki cikkekre koncentrálnak. „Az elmúlt 365 napban több mint 1 millió vásárlója volt a Pepita.hu-nak, közülük sokan rendszeresen visszatérnek, és számukra is különleges ajánlatokkal készülünk a Glamour-napokon és a Black Friday-en is egyaránt” – fűzte hozzá Dorcsinecz József.
Kapcsolódó cikkeink
Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >Omnichannel vagy semmi – Az e-commerce új iránya
„Mintegy 450 ezer magyar 2023-ban úgy vásárolt először a Temun,…
Tovább olvasom >A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók 83%-ának az online vásárlás során
A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >