Három jelentős különbség derült ki a Glamour-napok és a Black Friday magyarországi vásárlási szokásaiból
Az e-kereskedelem tovább erősödhet Magyarországon a közelgő nagy akciós időszakok alatt, mint a Glamour-napok és a Black Friday. A Pepita.hu friss felmérése szerint három fő különbség figyelhető meg a vásárlási szokások terén: a nők jelentősen aktívabbak a Glamour-napok alatt, a férfiak inkább a Black Friday-t részesítik előnyben, és a generációk közötti eltérések is jelentősek a költési szokásokban. A Z generáció és a milleniálok impulzívabb vásárlási szokásokat mutatnak, a Glamour-napokon főleg kisebb értékű termékekre fókuszálva.
A magyar e-kereskedők felső egy ezrelékébe tartozó Pepita.hu friss online felmérés szerint a nők uralják a Glamour-napokat: költéseik átlagosan 10 000 és 30 000 forint között mozognak, vásárlásuk főként divat- és szépségápolási termékekre irányul a válaszok alapján. A nők 44,4%-a ebbe a költési sávba tartozik, míg további 18,1% 30 000 és 50 000 forint közötti összeget költ.
„Az ilyen időszakokban gyakrabban vásárolunk impulzív döntések alapján, több kisebb értékű terméket egyszerre, gyakran ajándékba is”
– mondta Dorcsinecz József, a Pepita.hu társalapítója. A felmérésből kiderült, hogy a Z generáció (az 1997 és 2012 között született emberek) és milleniál (Y generáció, azaz az 1981 és 1996 között születettek) nők különösen aktívak a divatcikkek terén, hiszen ez az időszak ideális a legfelkapottabb darabok beszerzésére. A szakértők idén trendfordulásra számítanak: a Glamour-napokon az évekig megkérdőjelezhetetlenül legnépszerűbb szépségápolás és divat kategóriák mellett az FMCG tör az élre, amit már az idei kuponfüzet tartalma is visszaigazol.
„A Glamour-napok esetében a háztartásközeli termékek, mint a mosószerek, öblítők, és kisebb háztartási gépek iránti kereslet erős növekedésére számítunk
– ismertette a Pepita.hu várakozásait Dorcsinecz József.
A Glamour-napok 4 napja alatt szeretnénk elérni a szokásos háromhavi forgalmunknak megfelelő mennyiséget az FMCG kategóriában, ennek megfelelően bővítettük készleteinket és optimalizáltuk a raktári kapacitásunkat. Bízunk benne, hogy ezzel nem csak új vásárlókat vonzunk be, de hűséges ügyfeleink számára is maradandó élményt nyújtunk”.
A férfiak figyelme a Black Friday-re irányul
Ezzel szemben a férfiak vásárlásai inkább a Black Friday köré csoportosulnak, ahol magasabb értékű műszaki cikkeket – mint televíziók, okostelefonok és számítógépes hardverek – vásárolnak. A felmérés alapján a férfiak harmada 10 000 és 30 000 forint közötti összeget költ a Black Friday alatt, míg ötödük 30 000 és 50 000 forint közötti kiadásokkal számol, ugyanakkor tízből egy 100 000 forint felett költ ebben az időszakban. A Z generációs férfiak inkább kisebb elektronikai eszközöket vásárolnak, míg az X generáció (1965 és 1980 között születettek) és a baby boomerek (1946 és 1964 között születettek) a nagyobb értékű műszaki cikkekre koncentrálnak. „Az elmúlt 365 napban több mint 1 millió vásárlója volt a Pepita.hu-nak, közülük sokan rendszeresen visszatérnek, és számukra is különleges ajánlatokkal készülünk a Glamour-napokon és a Black Friday-en is egyaránt” – fűzte hozzá Dorcsinecz József.
Kapcsolódó cikkeink
10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Tovább bővül az Euronics – két új áruházzal és több mint 5 ezer átvevőponttal készültek
Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fenntarthatóbb marhahús-előállítás érdekében együttműködik a Syngenta, a McDonald’s s a Lopez Foods
A McDonald’s, a Syngenta North America és a Lopez Foods…
Tovább olvasom >A Schwarz Csoport és a Google együttműködése új szintre emeli a kiberbiztonságot Európában
A Lidl és Kaufland márkákat birtokló Schwarz Csoport hosszú távú…
Tovább olvasom >Indul a karácsonyi roham a játékpiacon
Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti…
Tovább olvasom >