Három jelentős különbség derült ki a Glamour-napok és a Black Friday magyarországi vásárlási szokásaiból
Az e-kereskedelem tovább erősödhet Magyarországon a közelgő nagy akciós időszakok alatt, mint a Glamour-napok és a Black Friday. A Pepita.hu friss felmérése szerint három fő különbség figyelhető meg a vásárlási szokások terén: a nők jelentősen aktívabbak a Glamour-napok alatt, a férfiak inkább a Black Friday-t részesítik előnyben, és a generációk közötti eltérések is jelentősek a költési szokásokban. A Z generáció és a milleniálok impulzívabb vásárlási szokásokat mutatnak, a Glamour-napokon főleg kisebb értékű termékekre fókuszálva.

A nők jelentősen aktívabbak a Glamour-napok alatt, a férfiak inkább a Black Friday-t részesítik előnyben
A magyar e-kereskedők felső egy ezrelékébe tartozó Pepita.hu friss online felmérés szerint a nők uralják a Glamour-napokat: költéseik átlagosan 10 000 és 30 000 forint között mozognak, vásárlásuk főként divat- és szépségápolási termékekre irányul a válaszok alapján. A nők 44,4%-a ebbe a költési sávba tartozik, míg további 18,1% 30 000 és 50 000 forint közötti összeget költ.
„Az ilyen időszakokban gyakrabban vásárolunk impulzív döntések alapján, több kisebb értékű terméket egyszerre, gyakran ajándékba is”
– mondta Dorcsinecz József, a Pepita.hu társalapítója. A felmérésből kiderült, hogy a Z generáció (az 1997 és 2012 között született emberek) és milleniál (Y generáció, azaz az 1981 és 1996 között születettek) nők különösen aktívak a divatcikkek terén, hiszen ez az időszak ideális a legfelkapottabb darabok beszerzésére. A szakértők idén trendfordulásra számítanak: a Glamour-napokon az évekig megkérdőjelezhetetlenül legnépszerűbb szépségápolás és divat kategóriák mellett az FMCG tör az élre, amit már az idei kuponfüzet tartalma is visszaigazol.
„A Glamour-napok esetében a háztartásközeli termékek, mint a mosószerek, öblítők, és kisebb háztartási gépek iránti kereslet erős növekedésére számítunk
– ismertette a Pepita.hu várakozásait Dorcsinecz József.
A Glamour-napok 4 napja alatt szeretnénk elérni a szokásos háromhavi forgalmunknak megfelelő mennyiséget az FMCG kategóriában, ennek megfelelően bővítettük készleteinket és optimalizáltuk a raktári kapacitásunkat. Bízunk benne, hogy ezzel nem csak új vásárlókat vonzunk be, de hűséges ügyfeleink számára is maradandó élményt nyújtunk”.
A férfiak figyelme a Black Friday-re irányul
Ezzel szemben a férfiak vásárlásai inkább a Black Friday köré csoportosulnak, ahol magasabb értékű műszaki cikkeket – mint televíziók, okostelefonok és számítógépes hardverek – vásárolnak. A felmérés alapján a férfiak harmada 10 000 és 30 000 forint közötti összeget költ a Black Friday alatt, míg ötödük 30 000 és 50 000 forint közötti kiadásokkal számol, ugyanakkor tízből egy 100 000 forint felett költ ebben az időszakban. A Z generációs férfiak inkább kisebb elektronikai eszközöket vásárolnak, míg az X generáció (1965 és 1980 között születettek) és a baby boomerek (1946 és 1964 között születettek) a nagyobb értékű műszaki cikkekre koncentrálnak. „Az elmúlt 365 napban több mint 1 millió vásárlója volt a Pepita.hu-nak, közülük sokan rendszeresen visszatérnek, és számukra is különleges ajánlatokkal készülünk a Glamour-napokon és a Black Friday-en is egyaránt” – fűzte hozzá Dorcsinecz József.
Kapcsolódó cikkeink
Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >A retail média felrobbanthatja a hirdetői piacot
A hazai e-kereskedőknek mindössze 13,5%-a kínál retail média szolgáltatásokat beszállítóinak,…
Tovább olvasom >Prés alatt a gyümölcslépiac
A gyümölcslépiac dinamikusan változó szegmense az FMCG szektornak, ahol a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bővülhet az online árfigyelő
A családok védelme, az infláció alacsony szinten tartása és a…
Tovább olvasom >Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >