Három jelentős különbség derült ki a Glamour-napok és a Black Friday magyarországi vásárlási szokásaiból

Szerző: Trademagazin Dátum: 2024. 10. 11. 12:01

Az e-kereskedelem tovább erősödhet Magyarországon a közelgő nagy akciós időszakok alatt, mint a Glamour-napok és a Black Friday. A Pepita.hu friss felmérése szerint három fő különbség figyelhető meg a vásárlási szokások terén: a nők jelentősen aktívabbak a Glamour-napok alatt, a férfiak inkább a Black Friday-t részesítik előnyben, és a generációk közötti eltérések is jelentősek a költési szokásokban. A Z generáció és a milleniálok impulzívabb vásárlási szokásokat mutatnak, a Glamour-napokon főleg kisebb értékű termékekre fókuszálva.

A nők jelentősen aktívabbak a Glamour-napok alatt, a férfiak inkább a Black Friday-t részesítik előnyben

A magyar e-kereskedők felső egy ezrelékébe tartozó Pepita.hu friss online felmérés szerint a nők uralják a Glamour-napokat: költéseik átlagosan 10 000 és 30 000 forint között mozognak, vásárlásuk főként divat- és szépségápolási termékekre irányul a válaszok alapján.  A nők 44,4%-a ebbe a költési sávba tartozik, míg további 18,1% 30 000 és 50 000 forint közötti összeget költ.

„Az ilyen időszakokban gyakrabban vásárolunk impulzív döntések alapján, több kisebb értékű terméket egyszerre, gyakran ajándékba is”

– mondta Dorcsinecz József, a Pepita.hu társalapítója. A felmérésből kiderült, hogy a Z generáció (az 1997 és 2012 között született emberek) és milleniál (Y generáció, azaz az 1981 és 1996 között születettek) nők különösen aktívak a divatcikkek terén, hiszen ez az időszak ideális a legfelkapottabb darabok beszerzésére. A szakértők idén trendfordulásra számítanak: a Glamour-napokon az évekig megkérdőjelezhetetlenül legnépszerűbb szépségápolás és divat kategóriák mellett az FMCG tör az élre, amit már az idei kuponfüzet tartalma is visszaigazol.

 „A Glamour-napok esetében a háztartásközeli termékek, mint a mosószerek, öblítők, és kisebb háztartási gépek iránti kereslet erős növekedésére számítunk

– ismertette a Pepita.hu várakozásait Dorcsinecz József.

A Glamour-napok 4 napja alatt szeretnénk elérni a szokásos háromhavi forgalmunknak megfelelő mennyiséget az FMCG kategóriában, ennek megfelelően bővítettük készleteinket és optimalizáltuk a raktári kapacitásunkat. Bízunk benne, hogy ezzel nem csak új vásárlókat vonzunk be, de hűséges ügyfeleink számára is maradandó élményt nyújtunk”.

A férfiak figyelme a Black Friday-re irányul

Ezzel szemben a férfiak vásárlásai inkább a Black Friday köré csoportosulnak, ahol magasabb értékű műszaki cikkeket – mint televíziók, okostelefonok és számítógépes hardverek – vásárolnak. A felmérés alapján a férfiak harmada 10 000 és 30 000 forint közötti összeget költ a Black Friday alatt, míg ötödük 30 000 és 50 000 forint közötti kiadásokkal számol, ugyanakkor tízből egy 100 000 forint felett költ ebben az időszakban. A Z generációs férfiak inkább kisebb elektronikai eszközöket vásárolnak, míg az X generáció (1965 és 1980 között születettek) és a baby boomerek (1946 és 1964 között születettek) a nagyobb értékű műszaki cikkekre koncentrálnak. „Az elmúlt 365 napban több mint 1 millió vásárlója volt a Pepita.hu-nak, közülük sokan rendszeresen visszatérnek, és számukra is különleges ajánlatokkal készülünk a Glamour-napokon és a Black Friday-en is egyaránt” – fűzte hozzá Dorcsinecz József.

Kapcsolódó cikkeink