Három hónapos esés után novemberben minimálisan emelkedett a GKI fogyasztói bizalmi indexe
A GKI fogyasztói bizalmi index az áprilisi zuhanás után három hónapos jelentős emelkedés, majd három hónapos esés után novemberben minimálisan emelkedett (-34,1-ről -33,0 pontra), de nem érte el szeptemberi szintjét (-31,1 pont). Az indexnek novemberre összesen az áprilisi romlás 43%-át sikerült ledolgoznia.
A lakosság saját pénzügyi helyzetének alakulását novemberben az előző hónaphoz képest valamivel jobbnak értékelte, így novemberig az áprilisi esés kissé több mint fele épült vissza. Hasonló a helyzet a magyar gazdaság jövőbeli helyzetének megítélésével. Áprilisban a legnagyobb mértékben a munkanélküliségtől való félelem erősödött, három hónapos látványos javulás majd ugyancsak három hónapos, jelentős romlás után novemberen ismét kismértékű javulás következett. E téren a lakosság véleménye az átlagosnál kisebb mértékben dolgozta le áprilisi pesszimizmusát. Áprilisban a sokkhatás legkevésbé az emberek saját jövőbeli megtakarítási képességet érintette, s ennek megítélése szeptember óta lényegében változatlan.
Novemberben tovább erősödött a fogyasztók inflációs várakozása, ugyanakkor kissé javult a nagyértékű tartós fogyasztási cikkek jelenlegi megvásárlásának lehetősége.
Kapcsolódó cikkeink
Oroszországban lassult a kiskereskedelmi forgalom, de gyorsult az ipari termelés növekedése, mélyponton a munkanélküliség
Oroszországban lassult a kiskereskedelmi forgalom éves növekedése októberben, miközben az…
Tovább olvasom >Czomba Sándor: továbbra is magas a hazai foglalkoztatottság
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adatai alapján 2024 szeptemberében…
Tovább olvasom >Megtört a munkanélküliség csökkenő trendje június-augusztus között
A munkaerőpiaci trendet mutató háromhavi időszakban, június-augusztus átlagában, a 15-74…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >