Három hónapos esés után novemberben minimálisan emelkedett a GKI fogyasztói bizalmi indexe
A GKI fogyasztói bizalmi index az áprilisi zuhanás után három hónapos jelentős emelkedés, majd három hónapos esés után novemberben minimálisan emelkedett (-34,1-ről -33,0 pontra), de nem érte el szeptemberi szintjét (-31,1 pont). Az indexnek novemberre összesen az áprilisi romlás 43%-át sikerült ledolgoznia.
A lakosság saját pénzügyi helyzetének alakulását novemberben az előző hónaphoz képest valamivel jobbnak értékelte, így novemberig az áprilisi esés kissé több mint fele épült vissza. Hasonló a helyzet a magyar gazdaság jövőbeli helyzetének megítélésével. Áprilisban a legnagyobb mértékben a munkanélküliségtől való félelem erősödött, három hónapos látványos javulás majd ugyancsak három hónapos, jelentős romlás után novemberen ismét kismértékű javulás következett. E téren a lakosság véleménye az átlagosnál kisebb mértékben dolgozta le áprilisi pesszimizmusát. Áprilisban a sokkhatás legkevésbé az emberek saját jövőbeli megtakarítási képességet érintette, s ennek megítélése szeptember óta lényegében változatlan.
Novemberben tovább erősödött a fogyasztók inflációs várakozása, ugyanakkor kissé javult a nagyértékű tartós fogyasztási cikkek jelenlegi megvásárlásának lehetősége.
Kapcsolódó cikkeink
A foglalkoztatottsági adatok alapján Magyarország Európa élmezőnyéhez tartozik
A Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján 2025 februárjában közel 4,7…
Tovább olvasom >Januárban 4 millió 684 ezer fő volt a foglalkoztatottak száma, a munkanélküliségi ráta 4,4 százalék
2025 januárjában a 15–74 éves foglalkoztatottak átlagos létszáma az előző…
Tovább olvasom >Tizenkilenc havi mélyponton a GKI konjunktúraindexe
Az idei év első hónapjában folytatódott az enyhén negatív trend:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csökkent a munkahelyi stabilitásérzet a fiataloknál
Visszaesés látható a dolgozó fiataloknál: a munkahelyüket csak 51 százalékuk…
Tovább olvasom >Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Indul a „Micsoda malacunk van!” sertéshús-népszerűsítő kampány – videóval
A magyar termékek vásárlása a nemzetgazdaságot támogatja, munkahelyek megtartását segíti,…
Tovább olvasom >