Három hónapos esés után novemberben minimálisan emelkedett a GKI fogyasztói bizalmi indexe
A GKI fogyasztói bizalmi index az áprilisi zuhanás után három hónapos jelentős emelkedés, majd három hónapos esés után novemberben minimálisan emelkedett (-34,1-ről -33,0 pontra), de nem érte el szeptemberi szintjét (-31,1 pont). Az indexnek novemberre összesen az áprilisi romlás 43%-át sikerült ledolgoznia.
A lakosság saját pénzügyi helyzetének alakulását novemberben az előző hónaphoz képest valamivel jobbnak értékelte, így novemberig az áprilisi esés kissé több mint fele épült vissza. Hasonló a helyzet a magyar gazdaság jövőbeli helyzetének megítélésével. Áprilisban a legnagyobb mértékben a munkanélküliségtől való félelem erősödött, három hónapos látványos javulás majd ugyancsak három hónapos, jelentős romlás után novemberen ismét kismértékű javulás következett. E téren a lakosság véleménye az átlagosnál kisebb mértékben dolgozta le áprilisi pesszimizmusát. Áprilisban a sokkhatás legkevésbé az emberek saját jövőbeli megtakarítási képességet érintette, s ennek megítélése szeptember óta lényegében változatlan.
Novemberben tovább erősödött a fogyasztók inflációs várakozása, ugyanakkor kissé javult a nagyértékű tartós fogyasztási cikkek jelenlegi megvásárlásának lehetősége.
Kapcsolódó cikkeink
Czomba Sándor: továbbra is magas a hazai foglalkoztatottság
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adatai alapján 2024 szeptemberében…
Tovább olvasom >Megtört a munkanélküliség csökkenő trendje június-augusztus között
A munkaerőpiaci trendet mutató háromhavi időszakban, június-augusztus átlagában, a 15-74…
Tovább olvasom >KSH: augusztusban 4 millió 748 ezer fő volt a foglalkoztatottak száma, a munkanélküliségi ráta 4,2 százalék
2024 augusztusában a 15-74 éves foglalkoztatottak átlagos létszáma az előző…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >