Három havi mélyponton a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban
Az előzetes értéknél kissé magasabb lett a Michingan Egyetem májusi fogyasztói hangulatindexének a végleges értéke, de így is három hónapja a legalacsonyabbnak bizonyult.
A Michigan Egyetem honlapján pénteken publikált adatok alapján az index mindkét alkotóeleme, az aktuális helyzet megítélése és a várakozások mutatószáma is alacsonyabb lett az előző havinál.
A fogyasztói hangulatindex végleges értéke 82,9 pont lett a 82,8 pontos előzetes érték helyett májusban. Áprilisban 88,3 ponton, egy évvel korábban pedig, 2020 májusában 72,3 ponton állt az index. A mutató mélypontja a tavaly áprilisi 71,8 pont volt.
Az index elemei közül az aktuális helyzet megítélése az áprilisi 97,2 pontról 89,4 pontra csökkent májusban, a kilátások megítélésének a mutatószáma pedig 78,8 pontra csökkent 82,7 pontról.
A fogyasztók inflációs várakozásai is emelkedtek, az idei évre vonatkozóan 4,6 százalékra az áprilisi 3,4 százalékról, az elkövetkező öt évre vonatkozóan pedig 3,0 százalékra 2,7 százalékról.
A Michingan Egyetem a megnövekedett inflációs várakozásokat a válságot követően a keresletnek a gazdasági fellendüléssel együtt bekövetkezett növekedésével indokolja. A felmérésbe bevont fogyasztók rekordarányban jelezték az árak megemelkedését a legkülönbözőbb termékkategóriákban, beleértve a lakásokat, a járműveket és a tartós fogyasztási cikkeket. Az arányokban májusban bekövetkezett változás a felmérés történetében a legnagyobbnak bizonyult. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >Aranykorát élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >Komoly tárgyalások zajlanak a vámháború lezárásáról
Csak őszinte szándékkal lehet tárgyalni – így reagált a kínai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >