Három havi mélyponton a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban
Az előzetes értéknél kissé magasabb lett a Michingan Egyetem májusi fogyasztói hangulatindexének a végleges értéke, de így is három hónapja a legalacsonyabbnak bizonyult.
A Michigan Egyetem honlapján pénteken publikált adatok alapján az index mindkét alkotóeleme, az aktuális helyzet megítélése és a várakozások mutatószáma is alacsonyabb lett az előző havinál.
A fogyasztói hangulatindex végleges értéke 82,9 pont lett a 82,8 pontos előzetes érték helyett májusban. Áprilisban 88,3 ponton, egy évvel korábban pedig, 2020 májusában 72,3 ponton állt az index. A mutató mélypontja a tavaly áprilisi 71,8 pont volt.
Az index elemei közül az aktuális helyzet megítélése az áprilisi 97,2 pontról 89,4 pontra csökkent májusban, a kilátások megítélésének a mutatószáma pedig 78,8 pontra csökkent 82,7 pontról.
A fogyasztók inflációs várakozásai is emelkedtek, az idei évre vonatkozóan 4,6 százalékra az áprilisi 3,4 százalékról, az elkövetkező öt évre vonatkozóan pedig 3,0 százalékra 2,7 százalékról.
A Michingan Egyetem a megnövekedett inflációs várakozásokat a válságot követően a keresletnek a gazdasági fellendüléssel együtt bekövetkezett növekedésével indokolja. A felmérésbe bevont fogyasztók rekordarányban jelezték az árak megemelkedését a legkülönbözőbb termékkategóriákban, beleértve a lakásokat, a járműveket és a tartós fogyasztási cikkeket. Az arányokban májusban bekövetkezett változás a felmérés történetében a legnagyobbnak bizonyult. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >Áprilisban stagnált az Egyesült Államokban személyes fogyasztási árindex
Áprilisban már a harmadik hónapja 2,8 százalékon stagnált a személyes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >