Három havi mélyponton a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban
Az előzetes értéknél kissé magasabb lett a Michingan Egyetem májusi fogyasztói hangulatindexének a végleges értéke, de így is három hónapja a legalacsonyabbnak bizonyult.
A Michigan Egyetem honlapján pénteken publikált adatok alapján az index mindkét alkotóeleme, az aktuális helyzet megítélése és a várakozások mutatószáma is alacsonyabb lett az előző havinál.
A fogyasztói hangulatindex végleges értéke 82,9 pont lett a 82,8 pontos előzetes érték helyett májusban. Áprilisban 88,3 ponton, egy évvel korábban pedig, 2020 májusában 72,3 ponton állt az index. A mutató mélypontja a tavaly áprilisi 71,8 pont volt.
Az index elemei közül az aktuális helyzet megítélése az áprilisi 97,2 pontról 89,4 pontra csökkent májusban, a kilátások megítélésének a mutatószáma pedig 78,8 pontra csökkent 82,7 pontról.
A fogyasztók inflációs várakozásai is emelkedtek, az idei évre vonatkozóan 4,6 százalékra az áprilisi 3,4 százalékról, az elkövetkező öt évre vonatkozóan pedig 3,0 százalékra 2,7 százalékról.
A Michingan Egyetem a megnövekedett inflációs várakozásokat a válságot követően a keresletnek a gazdasági fellendüléssel együtt bekövetkezett növekedésével indokolja. A felmérésbe bevont fogyasztók rekordarányban jelezték az árak megemelkedését a legkülönbözőbb termékkategóriákban, beleértve a lakásokat, a járműveket és a tartós fogyasztási cikkeket. Az arányokban májusban bekövetkezett változás a felmérés történetében a legnagyobbnak bizonyult. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új kólát vezet be a Coca-Cola
A Coca-Cola bejelentette: idén ősszel új termékkel bővül az amerikai…
Tovább olvasom >Steril legyekkel védekezik Amerika a húsfaló parazita ellen – újra leállt a mexikói állatexport
Újra felfüggesztette a mexikói élőállat-importot az Egyesült Államok, miután ismét…
Tovább olvasom >Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >