Három havi csúcsra jutott a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban
Három havi csúcsot ért el áprilisban a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban – derült ki a Michigan egyetem szokásos havi felméréséből.
Áprilisban a fogyasztói hangulatindex végleges értéke 97,0 pontra emelkedett a márciusi 96,9 pontról.
Elemzők 98,0 pontos végleges értéket vártak áprilisra.
A 97,0 pontos érték nem sokkal marad el a mutató 97,4 pontos öt havi átlagától.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója 86,5 pontról 87,0 pontra emelkedett, a jelenlegi helyzetet tükröző almutató pedig 113,2 pontról 112,7 pontra csökkent.
Az egyéves időtávú inflációs várakozás 2,5 százalékon stagnál március óta, az öt-tíz éves inflációs várakozás pedig a márciusi 2,4 százalékos szinten maradt áprilisban.
A Michigan hangulatindex a Conference Board gazdaságkutató intézet indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felméréskor legalább ötszáz személyt kérdeznek meg. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A görög szupermarketekben a legolcsóbb az élelmiszer Európában
A görög IELKA kutatóintézet friss jelentése alapján nyolc európai ország…
Tovább olvasom >A vegánok gyakrabban vásárolnak élelmiszert, mint a húsfogyasztók
A vegánok és vegetáriánusok lényegesen gyakrabban járnak élelmiszert vásárolni, mint…
Tovább olvasom >Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágább lesz idén a vegán grillezés Németországban
7%-kal emelkedett a vegán grilltermékek ára Németországban a 2024-es évhez…
Tovább olvasom >AI-képzést indít kiskereskedőknek a Google és a Német Kereskedelmi Szövetség
A Google és a Német Kereskedelmi Szövetség (HDE) közös kezdeményezésével…
Tovább olvasom >Az ifjú teniszcsillag, Carlos Alcaraz a Danone új márkanagykövete
Globális márkanagykövetként az ifjú spanyol teniszsztár, Carlos Alcaraz segíti az…
Tovább olvasom >