Harmincnál is több fajtaméz a Gyulai Méz- és Mézeskalács Fesztiválon
Harmincnál is több fajtamézet kóstolhatnak az érdeklődők a XII. Gyulai Méz- és Mézeskalács Fesztiválon, amelyet december 6. és 8. között rendeznek a békési fürdővárosban.
Haász Ferenc, a Békés Megyei Göndöcs Benedek Méhész Egyesület elnöke, a rendezvény egyik főszervezője az MTI-nek elmondta, hogy a fő cél már a kezdetekkor – amikor még egy kis magánházban rendezték meg a fesztivált – is ugyanaz volt, mint ma: a méz népszerűsítése.
Sokat léptek előre e téren, néhány éve a vásárlók csak az akác- és vegyes mézet keresték, a repceméz például eladhatatlan volt. Mára sokan keresik, mert tudják, hogy az az egyetlen mézfajta, amely lúgosít. A fesztiválon megismerik a látogatók a mézfajták egészségügyi hatásait is és utána már tudatosan keresik a különböző termékeket – húzta alá.
Hozzátette, öt év alatt mintegy 50 dekagrammal nőtt az egy főre eső éves átlagos mézfogyasztás, ami így jelenleg egy kilogramm körül mozog.
Haász Ferenc elmondta, hogy a hagyományoknak megfelelően a fesztivál első napja a szakmának szól, előadásokat hallgathatnak meg a méhészek. Aznap felvonulnak a városban 19 mézlovagrend tagjai, akik közül többen határon túlról érkeznek, este mézlovagokat is avatnak a várban.
Szombaton a városi sportcsarnokban főként a mézeskalács-készítés bemutatására helyezik a hangsúlyt, lesz viaszgyertaöntés és délután kihirdetik az Év kiváló magyar méze verseny győzteseit. A megméretésre csaknem 300 tétel érkezett.
A vasárnap a családokról szól, kifejezetten gyerekeknek szóló programokat szerveznek, még a Mikulást is várják az ingyenesen látogatható rendezvényre – mondta az egyesületi elnök.
A részletes program a www.gyulaimezfesztival.hu oldalon tekinthető meg. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nagy István: a rendszeres mézfogyasztás az élhetőbb jövőért tett lépés
A rendszeres mézfogyasztás az élhetőbb jövőért tett fontos lépés –…
Tovább olvasom >Elindult a mézfogyasztást ösztönző kampány
Elindult a mézfogyasztást népszerűsítő idei kampány, amelynek középpontjában a hársméz…
Tovább olvasom >Egy, két, hárs – hársmézet népszerűsítő kampány indult
A téli időszak kedvelt immunerősítője, a hársméz áll az idei…
Tovább olvasom >További cikkeink
EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >Önelfogadásról, önfelszabadításról és a hétköznapok ajándékáról – Együtt okosodtunk! (Business Days 2024 2. rész)
A Business Days pénteki napja az egész heti megfeszített figyelem…
Tovább olvasom >