Harminckét százalékkal nőtt a Zwack Unicum árbevétele
A Zwack Unicum Nyrt. bruttó árbevétele 14,1 milliárd forintot tett ki a 2021-2022-es üzleti év első fél évében, amely 32 százalékkal haladja meg az előző üzleti év azonos időszakáét – tette közzé a tőzsdén jegyzett vállalat a BÉT-en kedden.

Harmadával növelte árbevételét a Zwack Unikum
Jövedéki adó és népegészségügyi termékadó nélkül számolva a nettó árbevétel 7,9 milliárd forintot ért el, ami 39 százalékkal magasabb a bázisidőszakhoz mérve.
A belföldi értékesítés nettó árbevétele 1,9 milliárd forint volt 39 százalékos növekedés mellett, az export 1 milliárd forintot tett ki 42 százalékos növekedés mellett.
A társaság adózott eredménye 1,5 milliárd forint volt, ami több mint duplája a bázisidőszaknak és a tervekhez képest is jelentősen magasabb.
A vállalat a lakossági fogyasztás fellendülését tapasztalja a több mint féléves, a 2020-2021-es üzleti évet érintő lezárást követően – olvasható a jelentésben. Ebben arra is kitérnek: a társaság szerint a járvány legnehezebb időszakán túl van az ország, azonban számos olyan hosszabb távú következménye lehet a pandémiának, amelyek csökkenthetik belföldön az égetett szeszes italok iránti keresletet, így például az újabb lezárások és az infláció erősödése. A cég a szállítási anomáliák mellett jelentős alapanyag- és csomagolóanyag drágulást tapasztal a piacon, ami kockázatot jelent számára.
A Zwack Unikumot a Budapesti Értéktőzsde prémium kategóriájában jegyzik, részvényei hétfőn 16 500 forinton zártak, az elmúlt egy évben legmagasabb áruk 17 300, a legalacsonyabb 15 700 forint volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Stabilitás és stratégiai irányváltás a Zwack Unicumnál
Továbbra is a hazai prémium szeszesital-piac meghatározó szereplője a Zwack…
Tovább olvasom >Két korsóval a túlélésért – így zárták a 2024-es évet a hazai kisüzemi sörfőzdék
A hazai kisüzemi sörpiac szereplői 2024-ben többnyire növekvő árbevételről számolhattak…
Tovább olvasom >Csökkenő árbevétel mellett is javuló eredmények: nehéz év után stabilizálódik az Alföldi Tej Kft.
Lélegzethez jutott az Alföldi Tej Kft. 2024-ben: bár a vállalat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Helyi gyártókkal lépne az uniós piacra a Temu
Egyre nagyobb hullámokat vet a Temu térnyerése Európában – most…
Tovább olvasom >A Lidl a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítványt támogatja
A Lidl Magyarország immár hat éve segíti a Heim Pál…
Tovább olvasom >A szobai ventilátor, a parfüm és a terhességi teszt is jól fogy a Wolton, a rendelések negyede már nem melegételekre érkezik
Egyre tudatosabbak a magyar vásárlók, ha online vásárlásról van szó:…
Tovább olvasom >