Harminckét százalékkal nőtt a Zwack Unicum árbevétele
A Zwack Unicum Nyrt. bruttó árbevétele 14,1 milliárd forintot tett ki a 2021-2022-es üzleti év első fél évében, amely 32 százalékkal haladja meg az előző üzleti év azonos időszakáét – tette közzé a tőzsdén jegyzett vállalat a BÉT-en kedden.
Jövedéki adó és népegészségügyi termékadó nélkül számolva a nettó árbevétel 7,9 milliárd forintot ért el, ami 39 százalékkal magasabb a bázisidőszakhoz mérve.
A belföldi értékesítés nettó árbevétele 1,9 milliárd forint volt 39 százalékos növekedés mellett, az export 1 milliárd forintot tett ki 42 százalékos növekedés mellett.
A társaság adózott eredménye 1,5 milliárd forint volt, ami több mint duplája a bázisidőszaknak és a tervekhez képest is jelentősen magasabb.
A vállalat a lakossági fogyasztás fellendülését tapasztalja a több mint féléves, a 2020-2021-es üzleti évet érintő lezárást követően – olvasható a jelentésben. Ebben arra is kitérnek: a társaság szerint a járvány legnehezebb időszakán túl van az ország, azonban számos olyan hosszabb távú következménye lehet a pandémiának, amelyek csökkenthetik belföldön az égetett szeszes italok iránti keresletet, így például az újabb lezárások és az infláció erősödése. A cég a szállítási anomáliák mellett jelentős alapanyag- és csomagolóanyag drágulást tapasztal a piacon, ami kockázatot jelent számára.
A Zwack Unikumot a Budapesti Értéktőzsde prémium kategóriájában jegyzik, részvényei hétfőn 16 500 forinton zártak, az elmúlt egy évben legmagasabb áruk 17 300, a legalacsonyabb 15 700 forint volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
8 millió palack szeszesital és 225 visszaváltó automata várja a vásárlókat
8 millió palack, illetve doboz alkoholos itallal készült a Tesco…
Tovább olvasom >Johnnie Walker Black Label Squid Game
Limitált szériás kivitel, a Squid Game című sorozat 2. évadának debütálásához…
Tovább olvasom >Itt az Unicum Orange Bitter: narancsos ízvilág és napfényes dolce vita
Megérkezett a Zwack Unicum legújabb innovációja, az Unicum Orange Bitter,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >