Harminc százalékkal növelte eredményét a Zalaco
Csaknem harminc százalékkal 367 millió forintra nőtt az első félévben a Zalaco Sütőipari Zrt. adózott eredménye az elmúlt év azonos időszakához képest – közölte a cég vezérigazgatója szerdán az MTI-vel.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/09/breads-g52327edbe_1920-300x199.jpg)
A fagyasztott péktermékek könnyebbé teszik a fogyasztók életét (Fotó: Pixabay)
Berta László hozzátette: az év első hat hónapjában az értékesítés nettó árbevétele meghaladta a 7,8 milliárd forintot, míg tavaly ilyenkor 5,7 milliárd forint volt. A legjelentősebb növekedést az exportbevétel érte el, 168 millió forintról 331 millióra emelkedett. A kiskereskedelmi hálózat forgalma 33 százalékkal, a nagykereskedelmi pedig 18 százalékkal emelkedett 2021 óta. A fagyasztott termékekből származó bevétel a duplájára nőt – ismertette a részleteket. A kiadási oldalon az anyagjellegű ráfordításokra tavaly óta 54 százalékkal, a személyi jellegűekre pedig 17 százalékkal többet fordítottak. Az anyagjellegű ráfordítások idén június végéig 5 milliárdot, míg a személyi jellegűek 1,9 milliárd forintot tettek ki. Hozzátette: a technológiai fejlesztésekkel, a gyártókapacitás bővítésével, valamint az automatizált gyártóüzemek kialakításával a fagyasztott termékek kínálatát szeretnék bővíteni.
A sütőipari termékek gyártásával és forgalmazásával foglalkozó, hét évtizeddel ezelőtt alapított cégnek a Dunántúlon – Zala, Vas, Veszprém, Győr-Moson-Sopron és Baranya megyében – 55 üzletből álló kiskereskedelmi hálózata van, ahol naponta 50 ezer ember fordul meg; több mint négyszázféle pék- és cukrászterméket forgalmaznak.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Növekedett a kereskedelem és az FMCG vonzereje a munkavállalók körében
Április 25-én 11. alkalommal hirdette ki a Randstad Magyarország legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Drágább, mint az életed
Talán az a legkevésbé érdekes kérdés, mi is történt valójában…
Tovább olvasom >Hogyan tovább? – Nenad Pacek, Noszek Péter, Keleti Arthur, Gazsi Zsoltán, Jaksity György szerint
FMCG-piaci exkluzív eseményt szervezett a Trade magazin vállalati döntéshozóknak idén…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >