Harmadszor is Olasz Gasztronómiai Világhét
Immár harmadik alkalommal jelentkezik az Olasz Gasztronómiai Világhét november 19 és 25 között. Több mint 300 olasz diplomáciai székhely és kultúrintézet szervezésében, közel 1000 program valósul meg világszerte.

Budapesten az Olasz Nagykövetség az Olasz Kultúrintézettel, az Olasz Kereskedelemfejlesztési Intézettel (ICE Budapest), az Olasz Turisztikai Hivatallal (ENIT) és az Olasz Kereskedelmi Kamarával karöltve egy olyan eseménysorozatot rendez, amelynek középpontjában az olasz minőségi konyha, az olasz vidékek története, az olasz konyhaművészet irányzatai állnak, valamint a mediterrán étrend, amely az olasz népet a világ legegészségesebb nemzetei közé emeli.
A 2015-ös Milánói Világkiállítás nyomán, Olaszország az Olasz Gasztronómiai Világhét program-sorozattal azokra a sajátosságokra szeretné felhívni a vásárlók figyelmét, amik az olasz konyhát fémjelezik: minőség, fenntarthatóság, kultúra, élelmiszerbiztonság, ételhez való jog, nevelés, identitás, termőterület, biodiverzitás.
A III. Olasz Gasztronómiai Világhét főbb témái:
A mediterrán étrend népszerűsítése; a Nagykövetség honlapjára felkerülnek majd a helyi termékekből, gyorsan és könnyedén elkészíthető receptötletek is
A 2018-as Olasz Étel Évéhez is kapcsolódva, a különböző olasz régiók bor- és gasztroturisztikai útvonalainak bemutatása;
A “Pasta Pesto Day” kampány népszerűsítése; a kezdeményezés a genovai Morandi híd tragikus leomlása után indult útjára: a világ különböző éttermei felvehetik kínálatukba a jellegzetes genovai fogást, a pesztós tésztát. A kezdeményezéshez csatlakozó éttermek az ebből származó bevételük egy részével Genova önkormányzatát támogatják;
Az Étel és Irodalom c. színházi előadás, amelyben három színésznő mesél az ételnek az életben betöltött szerepéről a világirodalom ismert szerzőinek hangján, egy, a történelemben, a filozófiában, a pszichológiában, a zenében és a költészetben tett utazáson keresztül.
Borkóstolóval egybekötött előadás az olasz borok minőségéről;
Az eno-gasztronómiai hagyományok népszerűsítése egy online kommunikációs kampánnyal, a résztvevő partnerek honlapjain és Facebook oldalain.
A rendezvény teljes programja elérhető az alábbi linken: http://ambbudapest.esteri.it/ambasciata_budapest/hu/ambasciata/terza-settmana-della-cucina-italiana.html
(Istituto Italiano di Cultura di Budapest, Budapesti Olasz Kultùrintézet)
Kapcsolódó cikkeink
Kóstoljunk bele a vibráló élményekbe! – Ázsiai–magyar fúziós élmény a belváros szívében
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A világ szellemi kulturális örökségének részévé válhat az olasz konyha
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Pro Gastronomia
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Signature 40 – a régió új közös nyelve: Interjú Nagy Mártonnal és Vaszary Ádámmal a Signature Platform 2026-os új dimenziójáról
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >2025-ben is ünnepelt a Superbrands
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Karácsonyi tv-reklámok 2025 – indul a közönségdíj szavazás
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >
