Harmadszor is Olasz Gasztronómiai Világhét
Immár harmadik alkalommal jelentkezik az Olasz Gasztronómiai Világhét november 19 és 25 között. Több mint 300 olasz diplomáciai székhely és kultúrintézet szervezésében, közel 1000 program valósul meg világszerte.
Budapesten az Olasz Nagykövetség az Olasz Kultúrintézettel, az Olasz Kereskedelemfejlesztési Intézettel (ICE Budapest), az Olasz Turisztikai Hivatallal (ENIT) és az Olasz Kereskedelmi Kamarával karöltve egy olyan eseménysorozatot rendez, amelynek középpontjában az olasz minőségi konyha, az olasz vidékek története, az olasz konyhaművészet irányzatai állnak, valamint a mediterrán étrend, amely az olasz népet a világ legegészségesebb nemzetei közé emeli.
A 2015-ös Milánói Világkiállítás nyomán, Olaszország az Olasz Gasztronómiai Világhét program-sorozattal azokra a sajátosságokra szeretné felhívni a vásárlók figyelmét, amik az olasz konyhát fémjelezik: minőség, fenntarthatóság, kultúra, élelmiszerbiztonság, ételhez való jog, nevelés, identitás, termőterület, biodiverzitás.
A III. Olasz Gasztronómiai Világhét főbb témái:
A mediterrán étrend népszerűsítése; a Nagykövetség honlapjára felkerülnek majd a helyi termékekből, gyorsan és könnyedén elkészíthető receptötletek is
A 2018-as Olasz Étel Évéhez is kapcsolódva, a különböző olasz régiók bor- és gasztroturisztikai útvonalainak bemutatása;
A “Pasta Pesto Day” kampány népszerűsítése; a kezdeményezés a genovai Morandi híd tragikus leomlása után indult útjára: a világ különböző éttermei felvehetik kínálatukba a jellegzetes genovai fogást, a pesztós tésztát. A kezdeményezéshez csatlakozó éttermek az ebből származó bevételük egy részével Genova önkormányzatát támogatják;
Az Étel és Irodalom c. színházi előadás, amelyben három színésznő mesél az ételnek az életben betöltött szerepéről a világirodalom ismert szerzőinek hangján, egy, a történelemben, a filozófiában, a pszichológiában, a zenében és a költészetben tett utazáson keresztül.
Borkóstolóval egybekötött előadás az olasz borok minőségéről;
Az eno-gasztronómiai hagyományok népszerűsítése egy online kommunikációs kampánnyal, a résztvevő partnerek honlapjain és Facebook oldalain.
A rendezvény teljes programja elérhető az alábbi linken: http://ambbudapest.esteri.it/ambasciata_budapest/hu/ambasciata/terza-settmana-della-cucina-italiana.html
(Istituto Italiano di Cultura di Budapest, Budapesti Olasz Kultùrintézet)
Kapcsolódó cikkeink
Valentin-napi gasztronómiai kaland Gianni Annonival a Candy szervezésében
Egy igazán különleges desszertkészítő élményre invitálta a gasztronómia szerelmeseit a…
Tovább olvasom >Gasztronómiai fesztiválok egész évben a Balatonnál
A Balatoni Turizmus Szövetség alelnöke, Fekete Tamás sajtóközleményében hangsúlyozta, hogy…
Tovább olvasom >Megvan az itthoni vendéglátóipari költés lélektani határa
Többek között ez is kiderül abból a reprezentatív kutatásból, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar rizs és kékbúzaliszt is szerepel a Biofach kiállítás magyar közösségi standján
Ismét elrajolt Európa legnagyobb bioszakvására, a nürnbergi Biofach. Az esemény…
Tovább olvasom >JÖN! Egy hét múlva újra itt a „Szerelmem a trade marketing” konferencia
Egy hét múlva ismét itt a „Szerelmem a trade marketing” konferencia.…
Tovább olvasom >Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >