Harmadszor is Olasz Gasztronómiai Világhét
Immár harmadik alkalommal jelentkezik az Olasz Gasztronómiai Világhét november 19 és 25 között. Több mint 300 olasz diplomáciai székhely és kultúrintézet szervezésében, közel 1000 program valósul meg világszerte.
Budapesten az Olasz Nagykövetség az Olasz Kultúrintézettel, az Olasz Kereskedelemfejlesztési Intézettel (ICE Budapest), az Olasz Turisztikai Hivatallal (ENIT) és az Olasz Kereskedelmi Kamarával karöltve egy olyan eseménysorozatot rendez, amelynek középpontjában az olasz minőségi konyha, az olasz vidékek története, az olasz konyhaművészet irányzatai állnak, valamint a mediterrán étrend, amely az olasz népet a világ legegészségesebb nemzetei közé emeli.
A 2015-ös Milánói Világkiállítás nyomán, Olaszország az Olasz Gasztronómiai Világhét program-sorozattal azokra a sajátosságokra szeretné felhívni a vásárlók figyelmét, amik az olasz konyhát fémjelezik: minőség, fenntarthatóság, kultúra, élelmiszerbiztonság, ételhez való jog, nevelés, identitás, termőterület, biodiverzitás.
A III. Olasz Gasztronómiai Világhét főbb témái:
A mediterrán étrend népszerűsítése; a Nagykövetség honlapjára felkerülnek majd a helyi termékekből, gyorsan és könnyedén elkészíthető receptötletek is
A 2018-as Olasz Étel Évéhez is kapcsolódva, a különböző olasz régiók bor- és gasztroturisztikai útvonalainak bemutatása;
A “Pasta Pesto Day” kampány népszerűsítése; a kezdeményezés a genovai Morandi híd tragikus leomlása után indult útjára: a világ különböző éttermei felvehetik kínálatukba a jellegzetes genovai fogást, a pesztós tésztát. A kezdeményezéshez csatlakozó éttermek az ebből származó bevételük egy részével Genova önkormányzatát támogatják;
Az Étel és Irodalom c. színházi előadás, amelyben három színésznő mesél az ételnek az életben betöltött szerepéről a világirodalom ismert szerzőinek hangján, egy, a történelemben, a filozófiában, a pszichológiában, a zenében és a költészetben tett utazáson keresztül.
Borkóstolóval egybekötött előadás az olasz borok minőségéről;
Az eno-gasztronómiai hagyományok népszerűsítése egy online kommunikációs kampánnyal, a résztvevő partnerek honlapjain és Facebook oldalain.
A rendezvény teljes programja elérhető az alábbi linken: http://ambbudapest.esteri.it/ambasciata_budapest/hu/ambasciata/terza-settmana-della-cucina-italiana.html
(Istituto Italiano di Cultura di Budapest, Budapesti Olasz Kultùrintézet)
Kapcsolódó cikkeink
Országos Étterem Hét: a cél a minőségi gasztronómia elérhetőbbé tétele
Az Országos Étterem Hét elsődleges célja, hogy kedvező áron mutassa…
Tovább olvasom >A séf legyen egyéniség!
A 2024. év egyik Gundel-díjazottja a csendes, szerény, ám annál…
Tovább olvasom >Rekordméretű standdal és látványkonyhával népszerűsítik a székely gasztronómiát Bukarestben
Rekordméretű standdal és látványkonyhával népszerűsítik a székely gasztronómiát Bukarestben a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kitűnően szerepeltek a 2024-es évjáratú borok a XXI. Synvino Borversenyen
Összesen 400 nevezés érkezett az ország 18 borvidékéről a Syngenta…
Tovább olvasom >Mit gondolnak a vállalati felsővezetők a művészetről?
„Topvezetők és a művészet – az örökség és a művészet…
Tovább olvasom >GELATISSIMO 2026: A fagylaltipar legnagyobb szakmai találkozója Stuttgartban
A fagylaltkedvelők és a szakma képviselői izgatottan várják a következő…
Tovább olvasom >