Harmadával esett vissza a cukros italok fogyasztása az USA azokat megadóztató városaiban
A Coca-Colát és a PepsiCo-t is képviselő American Beverage Association szerint ezen adók révén a közegészségügy nem javult, és a kalóriabevitel mértéke sem csökkent érdemben.
Egy a JAMA Health Forumban megjelent cikk szerint a cukorral édesített italok árának mintegy 33,1%-os emelése e termékek mennyiségi forgalmát egyharmadával visszavetette.
A Scott Kaplan, az amerikai haditengerészeti akadémia közgazdaságtani adjunktusa vezetésével készült tanulmány öt város – a coloradói Boulder, Philadelphia, Oakland, Seattle és San Francisco – adórendszerét vette górcső alá. A vizsgálat megállapította, hogy közvetlenül az adó bevezetését követően történt áremelkedésekkel egyidejűleg a vásárolt mennyiség csökkent, és ez a helyzet a rákövetkező hónapokban is fennmaradt. 2022 novemberéig nyolc amerikai joghatóság rendelt el és több mint 50 ország vezetett be valamilyen formában adót a cukorral édesített termékekre.
Az adó támogatói szerint az bevételt jelent a környékbeli iskolák vagy más közszolgáltatások számára, ugyanakkor segít a fogyasztóknak visszaszorítani a cukorfogyasztást. A nagy italgyártók azonban feleslegesnek és a környékbeli kiskereskedőkre, főként a kisboltokra és a munkavállalókra nézve károsnak ítélték az adót.
Kapcsolódó cikkeink
Display 2.0 – így néz ki a jövő bolttere
Okoseszközzé válik a bolti display – derült ki a Shop!…
Tovább olvasom >Megduplázza kazahsztáni beruházását a PepsiCo
A PepsiCo megduplázza a Kazahsztánban épülő sós snackeket gyártó üzemébe…
Tovább olvasom >Share a Coke, Share the Music szlogennel felejthetetlen bulira hívja a fogyasztókat a Coca-Cola
A Coca-Cola felejthetetlen bulival ünnepli meg az „Oszd meg a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az euróövezetben és az Európai Unióban havi összevetésben csökkentek, éves szinten nőttek a termelői árak áprilisban
Az euróövezetben és az Európai Unióban (EU) havi összevetésben csökkentek,…
Tovább olvasom >Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Beperelte a Sheint a Tudatos Vásárlók Egyesülete: sötét trükkökkel manipulálják a vásárlókat
A Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE) több európai fogyasztóvédelmi szervezettel közösen…
Tovább olvasom >