Happy metal
Le se tagadhatnánk, mennyire figyelünk a rendhagyó (bár újdonságnak sokszor már nagyon nem számító) szeszesital-kiszerelésekre. Egyik kedvencünk a több italfogyasztási trendhez alkalmazkodó, nem utolsósorban fenntarthatósági szempontok miatt is érdekes alumíniumdoboz. Nem kellett jósnak lennünk, csak szeretnünk az ötletet: könnyű volt prognosztizálni a fémdobozos borok sikerét – még ha viszonylag kis mennyiségekről is van szó –, az így palackozott hagyományos és habzóborok, valamint fröccsök piaca csak az USA-ban 2018 és 2020 között duplájára, 86 millió dollárra nőtt. Ugyanez brit léptékekben: a növekedés négyszeres volt, az eredmény pedig 10,7 millió angol font. A COVID-biztos egyszemélyes adagok sokak szerint idén még nagyobb növekedést hozhatnak.
A dobozokat leginkább a fiatal célcsoportok ízlésének megfelelően díszítik (1), és bár prémium borokat is palackoznak így, a doboz helye inkább a szórakozóhely, a koncert, az utca és a park, a nyaralás és a strand.
Ennek megfelelően alakulhat a tartalom is, képünkön például gyümölcsökkel ízesített fröccsök láthatók (2).
Megjelennek dobozban a minőségi koktélok (3) – amelyek jóval kifinomultabbak az egy-egy alkoholos italból és szénsavas üdítőből álló mixeknél –, de még ezek alkoholmentes, sőt, nitrós változatai (4) is!
A seltzereket is főként alumíniumba töltik, és azoknak is vannak cukorszegény és funkcionális változatai (Trade magazin 2021/2–3), és persze a magasabban pozicionáltak; különleges alapanyagokból, speciális helyekről származó ásványvizekkel készülők is (5).
A fanyalgóknak pedig, és azoknak, akik az anyatejet is metszett kristálypohárból itták, rendkívül szellemes „válasz” a barcelonai Puigdemont Roca stúdió poharas doboza (6).
//
Kapcsolódó cikkeink
Zöld minimum javaslatcsomagot dolgozott ki az ÉVOSZ
Az ÉVOSZ Fenntarthatósági Tagozata „Zöld minimum” néven jegyzett javaslatcsomagot dolgozott…
Tovább olvasom >A Ferrero alapanyagainak már 90%-a visszakövethető
Jelentős előrelépésről számolt be a Ferrero Csoport 16. Fenntarthatósági jelentésében…
Tovább olvasom >A magyar fogyasztók továbbra is árérzékenyek, de egyre fontosabb a környezetvédelem
A PENNY évek óta következetesen vezet be olyan fenntartható megoldásokat,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új irányt vesz az Auchan: kisebb boltokkal lépne szintet a hipermarketlánc
Az Auchan Magyarország új stratégiát hirdetett: a következő években kisebb…
Tovább olvasom >Jelöljön Ön is, ki kapja a Gundel-díjat 2025-ben!
A Magyar Vendéglátók Ipartestülete Gundel Károly vendéglős és gasztronómiai szakíró…
Tovább olvasom >