Happy metal
Le se tagadhatnánk, mennyire figyelünk a rendhagyó (bár újdonságnak sokszor már nagyon nem számító) szeszesital-kiszerelésekre. Egyik kedvencünk a több italfogyasztási trendhez alkalmazkodó, nem utolsósorban fenntarthatósági szempontok miatt is érdekes alumíniumdoboz. Nem kellett jósnak lennünk, csak szeretnünk az ötletet: könnyű volt prognosztizálni a fémdobozos borok sikerét – még ha viszonylag kis mennyiségekről is van szó –, az így palackozott hagyományos és habzóborok, valamint fröccsök piaca csak az USA-ban 2018 és 2020 között duplájára, 86 millió dollárra nőtt. Ugyanez brit léptékekben: a növekedés négyszeres volt, az eredmény pedig 10,7 millió angol font. A COVID-biztos egyszemélyes adagok sokak szerint idén még nagyobb növekedést hozhatnak.
A dobozokat leginkább a fiatal célcsoportok ízlésének megfelelően díszítik (1), és bár prémium borokat is palackoznak így, a doboz helye inkább a szórakozóhely, a koncert, az utca és a park, a nyaralás és a strand.
Ennek megfelelően alakulhat a tartalom is, képünkön például gyümölcsökkel ízesített fröccsök láthatók (2).
Megjelennek dobozban a minőségi koktélok (3) – amelyek jóval kifinomultabbak az egy-egy alkoholos italból és szénsavas üdítőből álló mixeknél –, de még ezek alkoholmentes, sőt, nitrós változatai (4) is!
A seltzereket is főként alumíniumba töltik, és azoknak is vannak cukorszegény és funkcionális változatai (Trade magazin 2021/2–3), és persze a magasabban pozicionáltak; különleges alapanyagokból, speciális helyekről származó ásványvizekkel készülők is (5).
A fanyalgóknak pedig, és azoknak, akik az anyatejet is metszett kristálypohárból itták, rendkívül szellemes „válasz” a barcelonai Puigdemont Roca stúdió poharas doboza (6).
//
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >Start-uppal együttműködve kínál fenntarthatóbb kávét a német Kaufland
A Cotierra nevű startuppal együttműködésben törekszik a Kaufland arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új zseb nyílik a SZÉP-kártyán Aktív magyarok névvel
Mindenki a saját egészségének a kovácsa, az Aktív Magyarország program…
Tovább olvasom >MTÜ: tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai
Tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai a…
Tovább olvasom >A 2024-es év bejglijei: Karl Cukrászda és Még1kiflit Pékség a dobogón
A Magyar Cukrász Ipartestület idén is meghirdette az Év bejglije…
Tovább olvasom >