Happy metal
Le se tagadhatnánk, mennyire figyelünk a rendhagyó (bár újdonságnak sokszor már nagyon nem számító) szeszesital-kiszerelésekre. Egyik kedvencünk a több italfogyasztási trendhez alkalmazkodó, nem utolsósorban fenntarthatósági szempontok miatt is érdekes alumíniumdoboz. Nem kellett jósnak lennünk, csak szeretnünk az ötletet: könnyű volt prognosztizálni a fémdobozos borok sikerét – még ha viszonylag kis mennyiségekről is van szó –, az így palackozott hagyományos és habzóborok, valamint fröccsök piaca csak az USA-ban 2018 és 2020 között duplájára, 86 millió dollárra nőtt. Ugyanez brit léptékekben: a növekedés négyszeres volt, az eredmény pedig 10,7 millió angol font. A COVID-biztos egyszemélyes adagok sokak szerint idén még nagyobb növekedést hozhatnak.
A dobozokat leginkább a fiatal célcsoportok ízlésének megfelelően díszítik (1), és bár prémium borokat is palackoznak így, a doboz helye inkább a szórakozóhely, a koncert, az utca és a park, a nyaralás és a strand.
Ennek megfelelően alakulhat a tartalom is, képünkön például gyümölcsökkel ízesített fröccsök láthatók (2).
Megjelennek dobozban a minőségi koktélok (3) – amelyek jóval kifinomultabbak az egy-egy alkoholos italból és szénsavas üdítőből álló mixeknél –, de még ezek alkoholmentes, sőt, nitrós változatai (4) is!
A seltzereket is főként alumíniumba töltik, és azoknak is vannak cukorszegény és funkcionális változatai (Trade magazin 2021/2–3), és persze a magasabban pozicionáltak; különleges alapanyagokból, speciális helyekről származó ásványvizekkel készülők is (5).
A fanyalgóknak pedig, és azoknak, akik az anyatejet is metszett kristálypohárból itták, rendkívül szellemes „válasz” a barcelonai Puigdemont Roca stúdió poharas doboza (6).
//
Kapcsolódó cikkeink
Fókuszban a fenntartható élelmezési rendszerek támogatása: megjelent a Nestlé közös értékteremtési összefoglalója
A Nestlé elhivatottan dolgozik azon, hogy világszerte fenntartható, kiegyensúlyozott és…
Tovább olvasom >Raisz Anikó: a mezőgazdasági területek fenntarthatósága mellett fontos a vízhiányos időszakok okozta helyzet kezelése is
A mezőgazdasági termőterületek fenntarthatósága mindannyiunk számára fontos, viszont legalább ilyen…
Tovább olvasom >RevoUnion néven folytatódik a Cup Revolution sikertörténete
Új névvel és telephelyen, kibővített termékportfólióval és nemzetközi terjeszkedéssel folytatja…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 1 millió vendég érkezett a magyarországi szállashelyekre
2025 februárjában tovább erősödött a magyar turizmus: több mint 1…
Tovább olvasom >Egy kutatás szerint érdemes Budapestre többször visszatérni
Kutatást készített a Danubius Hotels a budapesti szállodáikba látogató külföldi…
Tovább olvasom >Történelmi rekordot döntött tavaly a globális hotelipar
A gazdasági kihívások és a geopolitikai bizonytalanság ellenére rekordévet zárt…
Tovább olvasom >