Hans-Georg Häusel: Brain Script (Miért vásárolnak a vásárlók?)
Mi hajtja tulajdonképpen a vásárlót, a fogyasztót? Miért vásárolnak? Mi alapján döntenek, és mit lehet tenni azért, hogy többet vásároljanak?
Häusel Brain Script könyve az agykutatás tényeinek bemutatásával próbálja megmagyarázni, miért kell véget vetni a marketingmítoszoknak. A kutatási projekt hipotézise, hogy az agyban lenni kell megfelelő területeknek az emóciók és alapmotivációk feldolgozására, és ehhez olyan hírvivő anyagokra, idegi közvetítőkre és hormonokra van szükség, amelyek az agyban a változásokat okozzák, és nagyban hozzájárulnak az emberi viselkedés változásához is.Az olvasók talán emlékeznek arra a több helyen megjelent publikációra, amely a fogyasztók agyában a Coca-Cola és Pepsi márkáinak bevésődését mutatta be, és a marketingesek számára elindította a neuromarketing iránti érdeklődést. Häusel jelenlegi könyvében a neurobiológiai és neurokémiai felismerésekre, tényekre és azok befolyásolóképességére hívja fel a figyelmet. Sőt arra is, hogy a korral együtt járó fogyasztói magatartás-változások ezek alapján nagyobb biztonsággal határozhatók meg, mint például megkérdezéses módszerrel. Ugyanakkor ezzel a megközelítéssel egyszersmind mítosszá válik az ésszerű és racionálisan gondolkodó fogyasztó…
A technikát ma már sok multinacionális vállalatnál alkalmazzák. Az új eljárás sikere abban rejlik, hogy átfogó alapmodellt nyújt a fogyasztó és a vásárló viselkedésére, és ezáltal az értékesítés kérdéseire is hatékony választ tud adni. Így sok szakember véleménye szerint a Brain Scriptben bemutatott alapmodell, a Limbic Map (az agy limbikus térképe) ma a világon használható legjobb rendszer, hogy a vásárlók magatartását és motivációit jobban megértsük.
Bepillantani vásárlóink, fogyasztóink agyába már önmagában is sok mindent felülmúló élmény, ugyanakkor mi magunk is fogyasztók, vásárlók vagyunk mindennap, így az olvasmány a saját viselkedéseinkre is meglepő magyarázatokat képes adni.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >