Hangsúlyosabb megjelenést kapnak az európai termékek a dán Salling Group üzleteiben
Új, „fekete csillagos” címkét vezet be üzleteiben a dán Salling Group márciustól, amellyel a vásárlókat az európai áruk könnyebb felismerésében kívánja segíteni. Az új címke a Føtex, Netto, Bilka és Tjæpt áruházláncokban az elektronikus árjelzőkön fog jelenik meg – számolt be az ESM a Nordisk Post híradására hivatkozva.
A kezdeményezés hátterében az Egyesült Államok és az Európai Unió közötti növekvő feszültségek, valamint az európai termékek iránti fokozott fogyasztói érdeklődés áll. Ez több kiskereskedőt is arra ösztönzött, hogy előnyben részesítsék a térségből származó árukat az amerikai importtal szemben.
Nem bojkott, hanem tájékoztatás
A Salling Group hangsúlyozta, hogy a fekete csillag nem más országok, így az USA termékeinek bojkottját jelenti, hanem pusztán egy eszköz, amellyel hangsúlyosabb megjelenést ad az európai áruknak. A dán élelmiszer-kereskedelmi piacon 30%-os részesedéssel bíró vállalat több mint 1400 üzletet működtet Dániában és más nemzetközi piacokon.
Anders Hagh vezérigazgató kiemelte, hogy a vállalat továbbra is forgalmaz termékeket a világ minden tájáról, az Egyesült Államokból is, és ez így is marad.
Vásárlói döntést segítő eszköz
A Salling Group szerint a címkézés célja kizárólag a tájékoztatás, nem pedig politikai állásfoglalás.
– Arra törekszünk, hogy a vásárlóknak a lehető legszélesebb körű információt nyújtsuk a tudatos döntéshez – tette hozzá Anders Hagh.
Bár az ár továbbra is a legfontosabb tényező a vásárlók számára, a Salling Group ezzel a lépéssel jelezheti a döntéshozóknak és a nemzetközi szereplőknek a kereslet európai piacon is látható eltolódását a térségből származó termékek felé. Az új címkézési rendszernek a vásárlói szokásokra és a piacra gyakorolt hosszú távú hatása egyelőre még nem látható.
Kapcsolódó cikkeink
Prebiotikus üdítővel újít a Pepsi az USA-ban
Az egészségtudatos fogyasztók igényeire válaszul a PepsiCo idén ősszel online,…
Tovább olvasom >Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >Visszahívja az irodába dolgozóit a Starbucks
Szigorítja a Starbucks a hibrid munkavégzés szabályait: októbertől a vállalat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nemzetközi felmérés: rekordmagas az utazási kedv Európában a globális feszültségek ellenére is
Az éghajlatváltozás, a globális bizonytalanságok és a geopolitikai zavarok ellenére…
Tovább olvasom >Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >Marriott Residences márkanév alatt születik újjá a Körszálló
Új életre kel a budai látkép ikonikus eleme, a Körszálló.…
Tovább olvasom >