Hangsúlyosabb megjelenést kapnak az európai termékek a dán Salling Group üzleteiben
Új, „fekete csillagos” címkét vezet be üzleteiben a dán Salling Group márciustól, amellyel a vásárlókat az európai áruk könnyebb felismerésében kívánja segíteni. Az új címke a Føtex, Netto, Bilka és Tjæpt áruházláncokban az elektronikus árjelzőkön fog jelenik meg – számolt be az ESM a Nordisk Post híradására hivatkozva.
A kezdeményezés hátterében az Egyesült Államok és az Európai Unió közötti növekvő feszültségek, valamint az európai termékek iránti fokozott fogyasztói érdeklődés áll. Ez több kiskereskedőt is arra ösztönzött, hogy előnyben részesítsék a térségből származó árukat az amerikai importtal szemben.
Nem bojkott, hanem tájékoztatás
A Salling Group hangsúlyozta, hogy a fekete csillag nem más országok, így az USA termékeinek bojkottját jelenti, hanem pusztán egy eszköz, amellyel hangsúlyosabb megjelenést ad az európai áruknak. A dán élelmiszer-kereskedelmi piacon 30%-os részesedéssel bíró vállalat több mint 1400 üzletet működtet Dániában és más nemzetközi piacokon.
Anders Hagh vezérigazgató kiemelte, hogy a vállalat továbbra is forgalmaz termékeket a világ minden tájáról, az Egyesült Államokból is, és ez így is marad.
Vásárlói döntést segítő eszköz
A Salling Group szerint a címkézés célja kizárólag a tájékoztatás, nem pedig politikai állásfoglalás.
– Arra törekszünk, hogy a vásárlóknak a lehető legszélesebb körű információt nyújtsuk a tudatos döntéshez – tette hozzá Anders Hagh.
Bár az ár továbbra is a legfontosabb tényező a vásárlók számára, a Salling Group ezzel a lépéssel jelezheti a döntéshozóknak és a nemzetközi szereplőknek a kereslet európai piacon is látható eltolódását a térségből származó termékek felé. Az új címkézési rendszernek a vásárlói szokásokra és a piacra gyakorolt hosszú távú hatása egyelőre még nem látható.
Kapcsolódó cikkeink
Új fejezetet ír a Rimi Baltic a Salling Grouppal
Csendben megerősítette pozícióját a Rimi Baltic, miközben egyre kiélezettebb verseny…
Tovább olvasom >1500 irodai munkahelyet szüntet meg a Walmart az USA-ban
A Walmart 1500 vállalati pozíció megszüntetését tervezi az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >Hárommilliárd dolláros gyárfejlesztésbe kezd a Kraft Heinz az Egyesült Államokban
A Kraft Heinz bejelentette, hogy 3 milliárd dollárt fektet be…
Tovább olvasom >További cikkeink
Európa legjobb marketingszakembere: magyar győzelem a rangos nemzetközi versenyen
Bánhegyi Zsófia, a Magyar Marketing Szövetség vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke,…
Tovább olvasom >Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >