Hamisítás elleni perben nyert a Lego
Több világmárka is küzd a – leginkább – kínai hamisítványok ellen, amelyek óriási károkat okoznak az eredeti terméket gyártó vállalatoknak. Az egyik ilyen nagy károsult a Lego, mert olyan másolatok is készülnek, amelyeket még a Lego igazgatója sem tud megkülönböztetni az eredetitől. A dán vállalat most fontos pert nyert Kínában – írja az origo.
A Lego a világ egyik legnépszerűbb játékgyártója, a dán vállalat eladásai 2016-ban rekordot döntöttek.
A Lego világszerte 75 milliárd építőelemet adott el, legkedveltebb modelljük a Star Wars Millenium Falconja volt. A Legónak több országban vannak üzemei, többek között Magyarországon is készülnek a jellegzetes műanyag építőelemek. Júliusban arról számoltunk be, hogy a nyíregyházi gyár 2016-os árbevétele 32,9 milliárd forint volt. Növekedett az eredmény is, ez 788 millió forintra rúgott.
A Lego Kínában is nyitott gyárat 2016-ban, ahol évente több milliárd építőelem készül. Azonban óriási kárt okoz a dán vállalatnak a rengeteg hamisítvány, melynek nagy része szintén Kínából származik.
A hamisítványok olyan jó minőségűek, hogy Richard Wong, a kínai üzem vezetője sem tudta megkülönböztetni az eredetit a másolattól.
A vállalat a hamisítványok elleni harc első lépéseként pert nyert két kínai vállalat ellen, amelyek a Bela nevű hamisítványokat dobták piacra – írja a BBC.
Peter Thorslund Kjaer, a Lego Group jogi szakértője szerint a bírósági döntés üdvözítő, és erőt ad ahhoz, hogy továbbra is érdemes a szellemi tulajdon védelme mellett kiállni, és a kínai bíróságok általi végrehajtásra összpontosítani.
A Lego közlése szerint a döntés már szeptemberben megszületett, de nem adtak ki közlemény addig, amíg a fellebbezési határidő le nem járt.
Az ítélet azért fontos, mert precedenst teremthet a jövőben a hasonló jogi esetekben, ígya kínai hamisítványok elleni harc hatékonyabb lehet.
A nem eredeti legók terjedésének megállítása pont Ázsiában lenne kulcsfontosságú, hiszen míg a cég eladásai Európában és Észak-Amerikában estek, addig Ázsia pörgette az eladásokat. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >