Hamarosan szigorodik, mit nevezhetünk kovászos kenyérnek
A teljes kiőrlésű kovászos vekni címke alatt forgalmazott pékáru egyik boltlánctól több kérdést is felvet. Az összetevők listájában nincs feltüntetve a kovász, ami azonban elvárható lenne. Emellett a termék csupán 38 százalékban tartalmaz teljes kiőrlésű lisztet, ami ellentmond annak, hogy a pékárut teljes kiőrlésűként árulják. Ráadásul élesztő is megtalálható a termékben, ami ellentétes a házi kovászos kenyér gyakorlatával, ahol éppen az a cél, hogy élesztő nélkül készüljön a kenyér.
A kovászos jelző az utóbbi időben minőségi és prémium termékekre utaló jelzővé vált, amely magasabb árazást tesz lehetővé. A pékségek és boltok gyakran használják ezt a jelzőt, annak ellenére, hogy a termékekben gyakran csak minimális mennyiségben, vagy egyáltalán nem található kovász. A kovászos megnevezés így gyakran csupán marketingeszköz – írja a G7.
Az összetevők listájának elérése a vásárlók számára nem egyszerű, gyakran csak QR-kódok segítségével és hosszadalmas böngészéssel érhető el. Ez a gyakorlat nehezíti a fogyasztók tájékozódását a vásárolt termékekről.
A hazai pékségekben készült kovászos kenyerek jellemzően csak lisztből, vízből és sóból állnak, míg a nagyüzemekben gyártott termékek gyakran tartalmaznak élesztőt és adalékanyagokat, amelyek gyorsítják a gyártási folyamatot. A két termék közötti különbség jelentős, hiszen a kisüzemben készült kenyerek hosszabb ideig érlelődnek és több emberi munkát igényelnek.
Jelenleg a Magyar Élelmiszerkönyv Sütőipari és Cukrász Szakbizottsága dolgozik azon, hogy új szabályozást alakítson ki a kovászos jelző használatára, amely magában foglalja az élesztő maximális mennyiségét és az érlelési idő minimális időtartamát. A kézműves pékségek javaslata, hogy a „természetes kovász” jelzőt vezessék be, eddig azonban nem nyert elfogadást, így a nagyüzemi és kisüzemi termékek közötti különbségtétel továbbra is nehézkes marad.
Kapcsolódó cikkeink
Vége az olcsó kínai holmik korának? Az EU vámokat vezet be
Az Európai Bizottság új intézkedéseket tervez bevezetni a kínai online…
Tovább olvasom >Pékáru-stratégiájával nyerhet a Lidl az Egyesült Királyságban
Kritika érte a brit szupermarketeket pékáru részlegeik állítólagosan félrevezető marketingje…
Tovább olvasom >Többször használható zacskókat vezet be a Kaufland Németországban
A Kaufland újrahasználható tasakokat vezet be pékárurészlegén Németországban. Az egyenként…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >