Hamarosan indulhat a mesterséges hús tömeggyártása

Egyre nagyobb rá a kereslet
Folyamatosan dolgoznak az álhús vagy más néven „termesztett hús” kifejlesztésén a tudósok, akik már állati őssejtekből hamarosan ízletes steaket és lazacszeletek is előállítanának. Az Upside Foods négy hónappal ezelőtt nyitotta meg kaliforniai termelési központját, ahol állati őssejtekből csirkét állítottak elő, de később más élelmiszereket, például kacsát és homárt is „gyártanának”.
Uma Valeti kardiológus 2015-ben csatlakozott az Upside Foodshoz, miután meggyőződött, hogy ugyanaz az orvosi technológia, amelyet az emberi szív helyreállítására szolgáló őssejtek tenyésztésére használnak, alkalmas lehet az élelmiszerek termesztésére is.
Valeti, miután megkóstolta a laboratórium által kisütött csirkemellet, úgy érezte, állagában és ízében hasonló az „eredeti” csirkéhez, a különbséget csupán a sütéskor lehetett észrevenni. A hús felülete ugyanis a sütés során inkább hasonlított a darált húsra, mint az egyenletes, sima csirkehúsra. Szavai szerint hihetetlen élmény volt, hogy az a falat sült csirkemell, amit éppen megenni készült, kevesebb mint három hét alatt néhány sejtből egy laboratóriumi tartályban növekedett.
A tesztelés során ugyanis egy olyan nyomtatványt is ki kellett tölteniük, amelyben vállalták a felelősséget személyi sérülésért, a vagyoni kárért vagy esetleges halálesetért, amely abból ered, hogy olyan húst tesztelnek, amelynek pontos hatásai még nem teljesen ismertek – írja az Irish Times.
Kapcsolódó cikkeink
Indul a NAK „Tények ízekre szedve” országos szemléletformáló kampánya
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) országos szemléletformáló kampányt indított „Tények…
Tovább olvasom >Emelkedett a szarvasmarhavágások száma az év elején
A magyarországi vágóhidakon 23,3 ezer darab szarvasmarhát vágtak le 2025…
Tovább olvasom >Csemői kistermelői húsüzemet záratott be a Nébih
Súlyos élelmiszerbiztonsági kockázatot jelentő higiéniai és dokumentációs hiányosság miatt felfüggesztette…
Tovább olvasom >További cikkeink
65 millió dolláros beruházással bővíti a kávé- és kávéfehérítő-gyártást a Danone Amerikában
A Danone 65 millió dollárt invesztált floridai gyárának bővítésébe, hogy…
Tovább olvasom >Alig vásárolnak a németek a közösségi médián keresztül
A német vásárlók körében továbbra sem terjedt el a közösségi…
Tovább olvasom >Több mint ezer munkavállalót toboroz az Aldi az Egyesült Királyságban
Nagyszabású toborzási kampányt indított az Aldi az Egyesült Királyságban, amelynek…
Tovább olvasom >