Hamarosan 40 százalékos lesz az élelmiszerinfláció Ukrajnában, de termékhiány nincs
Néhány héttől eltekintve az elmúlt tíz hónapban nem volt jellemző, hogy teljesen üresek lettek volna a boltok polcai Ukrajnában. Annál inkább kiürült az emberek pénztárcája. Oleg Pendzin szakértő szerint az infláció 30 százalékos lesz az országban, és szerinte 2022-ben az ukránok reáljövedelme csaknem negyedével csökken.

Minden van, csak pénze nincs az embereknek
Az ukrán állami statisztikai szolgálat adatai szerint az év elejétől a hús ára 50 százalékkal nőtt, a pékáruk havonta 10 százalékkal drágulnak. Ebben az esetben az áremelkedést nem a gabona hiánya okozza, hanem az energiahordozók felértékelődése. Többet kell fizetni a tejért is. Az őszi időszakra a tejtermékek árának 10, a téli hónapokban további 20-25 százalékos emelkedését prognosztizálják. Ám ennél is jóval megdöbbentőbb mértékben ugrott meg a gyümölcsök (+62,6%), a zöldségfélék (78,8%), illetve a tojás (+81,4%) ára.
A tojás ára jelenleg 70-100 forintnak megfelelő hrivnya között mozog. Korábban 30-40 forintba került egy darab. Az agrárpolitikai minisztérium szerint a háború miatti kínálatcsökkenés befolyásolta az áremelkedést, ugyanis a Doneck, Harkiv, illetve Herszon megyei baromfigyárakat teljesen leállították vagy korlátozták a működésüket. A szakértők azonban állítják, szó sincs tojáshiányról és nem is kell ettől tartani – írja az infostart.hu az ukrán élelmiszerhelyzetet bemutató cikkében.
Kapcsolódó cikkeink
Az EU 140 millió eurót fektet generatív mesterséges intelligencia bevezetésére az agrár-élelmiszeriparban is
Az Európai Bizottság négy új pályázati felhívást tett közzé a…
Tovább olvasom >Globális és egyedi döntések is kellenek a klímaváltozás mérsékléséhez
Globális és egyedi döntések is szükségesek a klímaváltozás mérsékléséhez, kis…
Tovább olvasom >Az élelmiszeripar értékesítési árai 6,1 százalékkal emelkedtek
2025 februárjában az ipari termelői árak átlagosan 8,2 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >