Hamarosan 40 százalékos lesz az élelmiszerinfláció Ukrajnában, de termékhiány nincs
Néhány héttől eltekintve az elmúlt tíz hónapban nem volt jellemző, hogy teljesen üresek lettek volna a boltok polcai Ukrajnában. Annál inkább kiürült az emberek pénztárcája. Oleg Pendzin szakértő szerint az infláció 30 százalékos lesz az országban, és szerinte 2022-ben az ukránok reáljövedelme csaknem negyedével csökken.

Minden van, csak pénze nincs az embereknek
Az ukrán állami statisztikai szolgálat adatai szerint az év elejétől a hús ára 50 százalékkal nőtt, a pékáruk havonta 10 százalékkal drágulnak. Ebben az esetben az áremelkedést nem a gabona hiánya okozza, hanem az energiahordozók felértékelődése. Többet kell fizetni a tejért is. Az őszi időszakra a tejtermékek árának 10, a téli hónapokban további 20-25 százalékos emelkedését prognosztizálják. Ám ennél is jóval megdöbbentőbb mértékben ugrott meg a gyümölcsök (+62,6%), a zöldségfélék (78,8%), illetve a tojás (+81,4%) ára.
A tojás ára jelenleg 70-100 forintnak megfelelő hrivnya között mozog. Korábban 30-40 forintba került egy darab. Az agrárpolitikai minisztérium szerint a háború miatti kínálatcsökkenés befolyásolta az áremelkedést, ugyanis a Doneck, Harkiv, illetve Herszon megyei baromfigyárakat teljesen leállították vagy korlátozták a működésüket. A szakértők azonban állítják, szó sincs tojáshiányról és nem is kell ettől tartani – írja az infostart.hu az ukrán élelmiszerhelyzetet bemutató cikkében.
Kapcsolódó cikkeink
Ukrán import GMO-élelmiszerek ellen szólalt fel Szijjártó Péter
Magyarország nemmel fog szavazni az ukrajnai mezőgazdasági termékekre vonatkozó korlátlan,…
Tovább olvasom >Az Agrárkamara az általános iskolások számára idén is szervez pályaorientációs táborokat
Az agrárszakmák népszerűsítése érdekében idén is ingyenes pályaorientációs táborokat szervez…
Tovább olvasom >KSH: stagnált az ipari termelés márciusban
2025 márciusában az ipari termelés volumene az előző év azonos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Új dinamikák a drogériapiacon: a dm vezet, a Müller megelőzte a Rossmannt
A hazai drogérialáncok élmezőnyében komoly átrendeződés zajlott le 2024-ben: a…
Tovább olvasom >Növelte piaci részesedését és árbevételét 2024-ben a Praktiker
A kihívásokkal teli környezetben is pozitív eredménnyel és piaci részesedésének…
Tovább olvasom >