Hamarosan 40 százalékos lesz az élelmiszerinfláció Ukrajnában, de termékhiány nincs
Néhány héttől eltekintve az elmúlt tíz hónapban nem volt jellemző, hogy teljesen üresek lettek volna a boltok polcai Ukrajnában. Annál inkább kiürült az emberek pénztárcája. Oleg Pendzin szakértő szerint az infláció 30 százalékos lesz az országban, és szerinte 2022-ben az ukránok reáljövedelme csaknem negyedével csökken.
Az ukrán állami statisztikai szolgálat adatai szerint az év elejétől a hús ára 50 százalékkal nőtt, a pékáruk havonta 10 százalékkal drágulnak. Ebben az esetben az áremelkedést nem a gabona hiánya okozza, hanem az energiahordozók felértékelődése. Többet kell fizetni a tejért is. Az őszi időszakra a tejtermékek árának 10, a téli hónapokban további 20-25 százalékos emelkedését prognosztizálják. Ám ennél is jóval megdöbbentőbb mértékben ugrott meg a gyümölcsök (+62,6%), a zöldségfélék (78,8%), illetve a tojás (+81,4%) ára.
A tojás ára jelenleg 70-100 forintnak megfelelő hrivnya között mozog. Korábban 30-40 forintba került egy darab. Az agrárpolitikai minisztérium szerint a háború miatti kínálatcsökkenés befolyásolta az áremelkedést, ugyanis a Doneck, Harkiv, illetve Herszon megyei baromfigyárakat teljesen leállították vagy korlátozták a működésüket. A szakértők azonban állítják, szó sincs tojáshiányról és nem is kell ettől tartani – írja az infostart.hu az ukrán élelmiszerhelyzetet bemutató cikkében.
Kapcsolódó cikkeink
Új fejezet a magyar mezőgazdaság fejlődésében: 475 milliárd forint a fenntarthatóság és innováció jegyében
Magyarország KAP (Közös Agrárpolitika) stratégiai tervével összhangban új pályázati felhívások…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 1,8 százalékkal nőtt februárban, a legnagyobb mértékben az élelmiszer, ital és dohánytermék gyártásában
2024 februárjában az ipari termelés volumene 1,8 százalékkal meghaladta az…
Tovább olvasom >Már nyártól 200 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásra pályázhatnak a hazai élelmiszeripari vállalkozók
Mintegy 480 milliárd forint értékű forrást szán az élelmiszeripari fejlesztésekre…
Tovább olvasom >További cikkeink
IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Vegán aktivista a Forbes rangos „30 sikeres magyar 30 alatt” listáján
Vida Raul, a Prove magazin alapítója személyében először került fel…
Tovább olvasom >Meghosszabbítja együttműködését az UEFA és a Just Eat Takeaway
A Just Eat Takeaway 2027-ig meghosszabbítja együttműködését az UEFA Bajnokok…
Tovább olvasom >