Hallottál már száraz sörről?
Borok jellemzésekor ismerősen cseng a száraz szó, de azt már kevesebben tudják, hogy létezik egy sör is, melynek ízét szintén így írhatjuk le. Japán egyik legnépszerűbb söréről, az Asahi Super Dry-ról van szó, ami a japán sörfőzési szabványoknak, az innovatív erjesztési technológiának és a legjobb minőségű, eredeti receptúra alapján válogatott alapanyagoknak köszönheti különleges tulajdonságát: tiszta, gyors lecsengését, melynek hála a legkülönbözőbb típusú ételek kísérője lehet.
Bár a német sörfőző hagyományok alapján Oszakában megalkotott Asahi sör több mint 130 éves múltra tekint vissza, az áttörést az 1980-as évek végén egy igazi japán innováció hozta el a márkának. Az egyedi sörfőzési eljárás eredménye az a stílusteremtő friss, tiszta, gyorsan lecsengő „száraz” ízvilág, amit japánul a karakuchi szó ír le pontosan. Az Asahi már Magyarországon is egyre szélesebb körben elérhető nem csak japán éttermekben, hanem nagy üzletláncokban, független boltokban, sőt több helyen csapolt formában is kapható.
Hazánk egyik legismertebb japán séfje, Maki Stevenson és Szőke Dóra szaké-sommelier, gasztronómiai szakértő különleges kóstolómenü segítségével mutatta be, hogy a békési lángolt kolbászos perectől a füstölt harcsán át az akácmézes süteményig milyen sokoldalú kísérő lehet a „száraz” ízű sör.
„Japánban a sörözéshez hozzátartozik az étkezés is. Az izakayának nevezett bárokban számtalan különböző apró falat kíséri a sört, és az Asahi népszerűségét éppen az adja, hogy minden alkalomhoz, a legváltozatosabb fogásokhoz illik, hiszen friss ízű, nem teng túl, gyorsan lecseng, és ezáltal nem nyomja el az étel ízét” – mondta el Szőke Dóra, aki szaké-sommelier-ként nem véletlenül került az Asahi mellé, hiszen a karakuchi ízjegyet eredetileg a japán rizsborok jellemzésére használták.
„Ha az ember az étel ízét szeretné érezni, vagy többféle ételt kóstol, akkor sokkal üdítőbb, kellemesebb, ha a kísérő sörnek nincs hosszú utóíze. Ezt mutattuk meg az Asahi kóstolómenüvel, amiben nem ragaszkodtunk a japán alapanyagokhoz és fogásokhoz. Éppen azt szerettük volna demonstrálni, hogy a karakuchi ízvilág a magyar, olasz, francia vagy akár a fúziós ételek kíséretéül is szolgálhat” – mondta el Maki Stevenson.
„Japán egyik legnépszerűbb söre immár másfél éve hazánkban is széleskörben elérhető. Az Asahi főzőmesterei azt tartották szem előtt a termék megalkotásakor, hogy az kifejezetten ételek kísérőjeként legyen fogyasztható. A sörünk friss, száraz íze, melyet egy gyors, tiszta lecsengés követ, valóban bármilyen ízhez – a sóstól az édesig – és bármely nemzet ételéhez kitűnően párosítható. Ezt a sokszínűséget szerettük volna megmutatni mostani ízutazásunkkal is” mondta Hruska Rita, a Dreher Sörgyárak nemzetközi márkáiért felelős marketing menedzsere.
Kapcsolódó cikkeink
Gyenge negyedéves eredmények miatt kihívásokkal néz szembe az Anheuser-Busch InBev és a Carlsberg
A világ vezető sörgyártói, az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) és…
Tovább olvasom >30 millió eurót költ a Diageo a Guinness 0.0 gyártására
A Diageo 30 millió eurós beruházással növeli a Guinness alkoholmentes…
Tovább olvasom >Száz százalék Guinness, nulla százalék alkohol
Újra meglepetéssel indul a száraz november, hiszen novembertől a Borsodi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tizenhárom millió forintot gyűjtött együtt a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank részére
A Nestlé és a Tesco összefogásával megvalósult, tavaszi jótékonysági kampányban…
Tovább olvasom >Ismét elstartol a fenntartható életmód alapjaira nevelő Etesd az Eszed iskolai kihívás!
A Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos Doboz hiánypótló…
Tovább olvasom >Kihirdették a Lidl élelmiszerhősök verseny nyerteseit
Sikerrel zárult a Lidl Magyarország Élelmiszerhősök versenye, amit az élelmiszer-pazarlás elleni világnap…
Tovább olvasom >