A Halra Magyar! után jön a HalPéntek

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 12. 14. 13:00

A Halra Magyar! Halra bor! elnevezésű marketing akció után, jövőre jön a HalPéntek elnevezésű, amely az előzőhöz hasonlóan elsősorban ugyancsak az éttermekben, de akár ennél valamivel szélesebb körben szeretné népszerűsíteni a halfogyasztást Magyarországon – mondta Lévai Ferenc, az Aranyponty Zrt. elnök-vezérigazgatója kedden Budapesten a II. HalGála évvégi záró rendezvényén.

A Halra Magyar! marketingakció ötletgazdája szerint a HalPéntekkel az a cél, hogy az éttermek a hét egy napján péntekenként halat is kínáljanak vendégeiknek, illetve szélesítsék korábbi választékukat. A halászok pedig péntekenként a tervek szerin olcsóbban adják majd a halat. Így szeretnék ösztönözni, hogy a mostani éves mintegy 4 kilogramm körüli fejenkénti magyarországi halfogyasztás jobban közelítsen az uniós átlaghoz, ami évenként 16-20 kilogrammot tesz ki.
Lévai Ferenc elmondta: a magyar halfogyasztás fellendítésének anyagi hátterét az uniós Halászati Operatív Program, a HOP teremtette meg. Ennek segítségével ugyanis a magyar halgazdaságok fejlesztésére összesen mintegy 10 milliárd forint körüli összeg fordítható. A pénz nagyságának mértéke a forint árfolyamának függvénye.
A halgazdálkodás technikai,technológiai, azaz műszaki fejlesztésére mintegy 7 milliárd forint jut. Az innovációra, a környezetvédelemre és a marketing finanszírozására pedig mintegy 3 milliárd forint költhető.
Az Aranyponty Zrt. elnök-vezérigazgatója  elmondta: a társaság múlt évi árbevétele 860 millió forint volt, az idén pedig várhatóan meghaladja majd az 1 milliárd forintot,

(munkatársunktól)

Kapcsolódó cikkeink