Hajlamosak a fogyasztók elfordulni azoktól a kiskereskedőktől, akiket kibertámadás ér
Egy új felmérés szerint a vásárlók erősen negatívan reagálnak arra, ha az általuk látogatott kiskereskedő kibertámadást szenved el.
A Security Matters: Consumer Views On Cybersecurity in Retail & Finance 2024 című, a Cyberint nevű fenyegetéselemző több mint 1000 amerikai fogyasztó körében végzett felmérése szerint a válaszadók több mint 60%-a valószínűleg nem vásárolna többet egy kiskereskedőnél adatszivárgás után. Ez az arány a magasabb jövedelmű válaszadók körében már 74%-ra emelkedik.
Kiskereskedelmi kibertámadás esetén tíz válaszadóból hat (62%) közvetlenül e-mailben kérne elsősorban értesítést az adatvédelmi incidensről.
A válaszadók több mint háromnegyede (76%) véli úgy, hogy a kiskereskedőknek kártérítést kellene fizetniük a vásárlóknak adatszivárgás esetén.
A felmérés azt is mutatja, hogy a fogyasztók nagyrészt hajlandóak némi kényelmet feláldozni adataik nagyobb védelméért cserébe. Tízből nyolc válaszadó (81%) mondta, hogy nyitott lenne további biztonsági intézkedések használatára, ha azokat a kiskereskedő biztosítaná, ami a Cyberint elemzése szerint a legfontosabb tényező a használat szempontjából.
Az alkalmazás elhagyásának valószínűsége a pénzügyi appok esetében még nagyobb (82%) személyes adatok kiszivárgása esetén. A válaszadók nagyjából kétharmada szerint a kétszintű hitelesítés (68%) és az adatok erős titkosítása (65%) döntő fontosságú elem a pénzügyi alkalmazások kiválasztásában.
– A felmérés rávilágít, mennyire kritikus szerepet játszik a kiberbiztonság a fogyasztói bizalom és viselkedés alakításában a kiskereskedelmi és pénzügyi szektorban – áll a Cyberint sajtóközleményében.
– Az adatbiztonság megsértését követően a vállalkozásoknak érdemes előbbre rangsorolniuk a fejlett biztonsági rendszerekbe, az átlátható kommunikációba és a fogyasztói bizalom helyreállítását célzó intézkedésekbe történő befektetést – közölte a vállalat.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
Tízből kilenc fogyasztó már a mesterséges intelligenciára bízza az online keresést
A Bain & Company friss jelentése szerint a fogyasztók 80%-a…
Tovább olvasom >Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >Új intézkedéseket vezettek be a bankok a kiberbiztonság növelése érdekében
Erősítenék ügyfeleik kiberbiztonságát a magyarországi pénzintézetek, az OTP és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új törvényjavaslat védené a hagyományos pénztárakat a nagy üzletekben
A Kereszténydemokrata Néppárt frakcióvezetője, Simicskó István olyan törvénymódosítást kezdeményezett, amely…
Tovább olvasom >Itthon csak importban fogy a bio – kitörési pont lehet a közétkeztetés
Bár a bioélelmiszerek hazai kiskereskedelmi forgalma dinamikusan nő, még mindig…
Tovább olvasom >Új lendületet kapna az egységes piac: uniós stratégia a kereskedelmi akadályok lebontására
Az Európai Bizottság új stratégiával frissítené fel az egységes piacot:…
Tovább olvasom >