Hajlamosak a fogyasztók elfordulni azoktól a kiskereskedőktől, akiket kibertámadás ér
Egy új felmérés szerint a vásárlók erősen negatívan reagálnak arra, ha az általuk látogatott kiskereskedő kibertámadást szenved el.
A Security Matters: Consumer Views On Cybersecurity in Retail & Finance 2024 című, a Cyberint nevű fenyegetéselemző több mint 1000 amerikai fogyasztó körében végzett felmérése szerint a válaszadók több mint 60%-a valószínűleg nem vásárolna többet egy kiskereskedőnél adatszivárgás után. Ez az arány a magasabb jövedelmű válaszadók körében már 74%-ra emelkedik.
Kiskereskedelmi kibertámadás esetén tíz válaszadóból hat (62%) közvetlenül e-mailben kérne elsősorban értesítést az adatvédelmi incidensről.
A válaszadók több mint háromnegyede (76%) véli úgy, hogy a kiskereskedőknek kártérítést kellene fizetniük a vásárlóknak adatszivárgás esetén.
A felmérés azt is mutatja, hogy a fogyasztók nagyrészt hajlandóak némi kényelmet feláldozni adataik nagyobb védelméért cserébe. Tízből nyolc válaszadó (81%) mondta, hogy nyitott lenne további biztonsági intézkedések használatára, ha azokat a kiskereskedő biztosítaná, ami a Cyberint elemzése szerint a legfontosabb tényező a használat szempontjából.
Az alkalmazás elhagyásának valószínűsége a pénzügyi appok esetében még nagyobb (82%) személyes adatok kiszivárgása esetén. A válaszadók nagyjából kétharmada szerint a kétszintű hitelesítés (68%) és az adatok erős titkosítása (65%) döntő fontosságú elem a pénzügyi alkalmazások kiválasztásában.
– A felmérés rávilágít, mennyire kritikus szerepet játszik a kiberbiztonság a fogyasztói bizalom és viselkedés alakításában a kiskereskedelmi és pénzügyi szektorban – áll a Cyberint sajtóközleményében.
– Az adatbiztonság megsértését követően a vállalkozásoknak érdemes előbbre rangsorolniuk a fejlett biztonsági rendszerekbe, az átlátható kommunikációba és a fogyasztói bizalom helyreállítását célzó intézkedésekbe történő befektetést – közölte a vállalat.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten…
Tovább olvasom >Nem bolygatja meg a kézbesítési piacot az MPL-rendelet
A webáruházak 2024. március 28-tól kötelesek a Magyar Posta kézbesítési szolgáltatásait…
Tovább olvasom >Nem hajlandók a németek többet fizetni a fenntarthatóbb kozmetikumokért
Amikor a kozmetikai termékek fenntarthatóságáról van szó, a németek elsősorban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >