Hajlamosak a fogyasztók elfordulni azoktól a kiskereskedőktől, akiket kibertámadás ér
Egy új felmérés szerint a vásárlók erősen negatívan reagálnak arra, ha az általuk látogatott kiskereskedő kibertámadást szenved el.
A Security Matters: Consumer Views On Cybersecurity in Retail & Finance 2024 című, a Cyberint nevű fenyegetéselemző több mint 1000 amerikai fogyasztó körében végzett felmérése szerint a válaszadók több mint 60%-a valószínűleg nem vásárolna többet egy kiskereskedőnél adatszivárgás után. Ez az arány a magasabb jövedelmű válaszadók körében már 74%-ra emelkedik.
Kiskereskedelmi kibertámadás esetén tíz válaszadóból hat (62%) közvetlenül e-mailben kérne elsősorban értesítést az adatvédelmi incidensről.
A válaszadók több mint háromnegyede (76%) véli úgy, hogy a kiskereskedőknek kártérítést kellene fizetniük a vásárlóknak adatszivárgás esetén.
A felmérés azt is mutatja, hogy a fogyasztók nagyrészt hajlandóak némi kényelmet feláldozni adataik nagyobb védelméért cserébe. Tízből nyolc válaszadó (81%) mondta, hogy nyitott lenne további biztonsági intézkedések használatára, ha azokat a kiskereskedő biztosítaná, ami a Cyberint elemzése szerint a legfontosabb tényező a használat szempontjából.
Az alkalmazás elhagyásának valószínűsége a pénzügyi appok esetében még nagyobb (82%) személyes adatok kiszivárgása esetén. A válaszadók nagyjából kétharmada szerint a kétszintű hitelesítés (68%) és az adatok erős titkosítása (65%) döntő fontosságú elem a pénzügyi alkalmazások kiválasztásában.
– A felmérés rávilágít, mennyire kritikus szerepet játszik a kiberbiztonság a fogyasztói bizalom és viselkedés alakításában a kiskereskedelmi és pénzügyi szektorban – áll a Cyberint sajtóközleményében.
– Az adatbiztonság megsértését követően a vállalkozásoknak érdemes előbbre rangsorolniuk a fejlett biztonsági rendszerekbe, az átlátható kommunikációba és a fogyasztói bizalom helyreállítását célzó intézkedésekbe történő befektetést – közölte a vállalat.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
Zsarolási kísérlet és 20 millió eurós kár – kibertámadás érte az IKEA-t
Komoly anyagi veszteséget okozott az IKEA délkelet-európai régióját érintő kibertámadás,…
Tovább olvasom >Hűségprogramokkal a vásárlók lemorzsolódása ellen
A Salesforce friss Connected Shoppers felmérése szerint a kiskereskedők kétharmada…
Tovább olvasom >Megadealek kora
Bár az ügyletszám 17%-kal csökkent, de a nagy értékű vállalat-adásvételi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyarország gazdasági sérülékenysége: okok, következmények és lehetséges kiutak
Az elmúlt évek gazdasági folyamatai ismét ráirányították a figyelmet a…
Tovább olvasom >Az Oszakai Világkiállítás páratlan diplomáciai és gazdaságfejlesztési lehetőség
Az Oszakai Világkiállítás a világ legnagyobb volumenű kulturális, turisztikai és…
Tovább olvasom >Sorban állnak az angyalhaj csokis fagylaltért
Elsőként készített fagylaltot angyalhaj csokoládéból Magyarországon Jakabfi Dávid patissier, a…
Tovább olvasom >