Hajlamosak a fogyasztók elfordulni azoktól a kiskereskedőktől, akiket kibertámadás ér
Egy új felmérés szerint a vásárlók erősen negatívan reagálnak arra, ha az általuk látogatott kiskereskedő kibertámadást szenved el.
A Security Matters: Consumer Views On Cybersecurity in Retail & Finance 2024 című, a Cyberint nevű fenyegetéselemző több mint 1000 amerikai fogyasztó körében végzett felmérése szerint a válaszadók több mint 60%-a valószínűleg nem vásárolna többet egy kiskereskedőnél adatszivárgás után. Ez az arány a magasabb jövedelmű válaszadók körében már 74%-ra emelkedik.
Kiskereskedelmi kibertámadás esetén tíz válaszadóból hat (62%) közvetlenül e-mailben kérne elsősorban értesítést az adatvédelmi incidensről.
A válaszadók több mint háromnegyede (76%) véli úgy, hogy a kiskereskedőknek kártérítést kellene fizetniük a vásárlóknak adatszivárgás esetén.
A felmérés azt is mutatja, hogy a fogyasztók nagyrészt hajlandóak némi kényelmet feláldozni adataik nagyobb védelméért cserébe. Tízből nyolc válaszadó (81%) mondta, hogy nyitott lenne további biztonsági intézkedések használatára, ha azokat a kiskereskedő biztosítaná, ami a Cyberint elemzése szerint a legfontosabb tényező a használat szempontjából.
Az alkalmazás elhagyásának valószínűsége a pénzügyi appok esetében még nagyobb (82%) személyes adatok kiszivárgása esetén. A válaszadók nagyjából kétharmada szerint a kétszintű hitelesítés (68%) és az adatok erős titkosítása (65%) döntő fontosságú elem a pénzügyi alkalmazások kiválasztásában.
– A felmérés rávilágít, mennyire kritikus szerepet játszik a kiberbiztonság a fogyasztói bizalom és viselkedés alakításában a kiskereskedelmi és pénzügyi szektorban – áll a Cyberint sajtóközleményében.
– Az adatbiztonság megsértését követően a vállalkozásoknak érdemes előbbre rangsorolniuk a fejlett biztonsági rendszerekbe, az átlátható kommunikációba és a fogyasztói bizalom helyreállítását célzó intézkedésekbe történő befektetést – közölte a vállalat.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Költségtudatosság és tech-nyitottság – így utaznak külföldre a magyarok idén a Visa felmérése szerin
A magyarok 36%-a tervez külföldi nyaralást a közelgő szabadsága alatt,…
Tovább olvasom >Tízből kilenc fogyasztó már a mesterséges intelligenciára bízza az online keresést
A Bain & Company friss jelentése szerint a fogyasztók 80%-a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fontos intézkedés a madárinfluenza-járvány felszámolásának támogatására
Kiemelten kezeli az Agrárminisztérium a madárinfluenza-járványok kialakulásának megelőzését, különös tekintettel…
Tovább olvasom >A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Válaszutak éve: így reagáltak a baromfiipar szereplői a kihívásokra 2024-ben
A 2024-es év fordulópontot jelentett a hazai baromfiipar számára: a…
Tovább olvasom >