Hajlamosabbak lettek a korrupcióra a munkavállalók az egészségügyi veszélyhelyzet óta
A globális krízis hatására kialakult gazdasági lassulás világszerte kockázatot jelent a vállalatok etikus működésére – derül ki az EY közel 3600 cégvezető és beosztott megkérdezésén alapuló nemzetközi felméréséből. A szervezetek munkavállalói és beszállítói ugyanis hajlamosabbá váltak a szabályok megszegésére annak érdekében, hogy megőrizzék az egészségügyi veszélyhelyzet előtt elért pozícióikat.
Világszerte a munkavállalók harmada képes lenne etikátlanul cselekedni szakmai és anyagi előmenetele érdekében az EY Global Integrity Report tanulmánya szerint. A következő hónapokban ez az arány ráadásul tovább növekedhet a megkérdezettek 25 százaléka szerint, hiszen az alkalmazottak aggódnak az állásukért, a beszállítók nem látják biztosítottnak a megrendeléseiket, a vezetők pedig a cég jövőjét féltik.
„Egyetlen egy alkalmazott korrupciója is jelentős reputációs és súlyos anyagi károkat okozhat a teljes cégre nézve, a felsővezetésnek ezért most példamutatónak és különösen óvatosnak kell lennie” – hangsúlyozta Farkas Ádám, az EY felelős üzleti működéssel foglalkozó területének szenior menedzsere. A szakember szerint az átlátható működés biztosítása érdekében minden cégnek érdemes felülvizsgálnia a belső kontroll rendszereit, különös tekintettel egy esetleges második hullámra.
A nemzetközi riport rámutat, hogy a társaságok etikus működését a globális gazdasági visszaesés mellett a távmunka elterjedése (33%), a beszállítói láncok megszakadása (28%), illetve a munkavállalói bérek és juttatások csökkenése (24%) is kedvezőtlenül befolyásolja.
Szinte az összes válaszadó úgy látja, hogy a jelenlegi helyzetben kulcsfontosságú a felelős vállalati működés (95%), ami számottevő előnyökkel jár a szervezetek számára. A felmérésbe bevontak szerint az etikus cégeknek hosszú távon erősödik a reputációja (50%), nagyobb eséllyel szereznek új ügyfeleket (41%) és könnyebb megtartaniuk a tehetséges munkatársaikat (40%) is.
Kapcsolódó cikkeink
Itt a Ranstad 2024-es Munkaadói Márkakutatása
A Randstad által végzett munkaadói márkakutatás (Employer Brand Research) legfrissebb,…
Tovább olvasom >EY: Világszerte optimisták a vezérigazgatók – indulhat a növekedés
Tavalyhoz képest derűlátóbbak a vezetők a növekedési kilátásokkal kapcsolatban –…
Tovább olvasom >EY: Egyre több hazai cég használ mesterséges intelligenciát, nő a szakadék a vállalatok között
A hazai vállalatok közel kétharmada már használja vagy gondolkodik a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >