Hajban nagy hipermarketek
Túllépte a 10 milliárd forintos határt a sampon kiskereskedelmi forgalma a 2006. március–2007. februári időszakban. A Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint az eladások – értékben – 4 százalékkal emelkedtek az előző évhez képest.A bolttípusok között a hipermarket amúgy is erős pozíciója tovább javult; a mennyiségi eladásokból ugyanis 39 százalékkal részesedett a legutóbbi kumulált évben (plusz 2 százalékpont az előző évhez viszonyítva). Második a drogéria 19, harmadik a 401–2500 négyzetméteres szegmens 18 százalékkal.
A kiszerelések pozíciója jószerivel változatlan maradt. Mennyiségben 29 százalék jut az 1000 milliliteres és nagyobb szegmensre. Utána következik 25 százalékkal a 201–300, majd 20-szal a 301–500 milliliter közötti méretek.
A normál szegmens dominál a piacon. A 2 in 1 részesedése mennyiségben stagnál 9 százalékon, értékben pedig 14 százalékra csökkent.
Az egy literre jutó fogyasztói átlagárak görbéje az elmúlt két év két hónapos periódusaiban hullámvasútra emlékeztetnek. A legmagasabb árat idén január–februárban regisztráltuk: 1424 forint/liter. A legalacsonyabbat tavaly május–júniusban: 1225 Ft/liter.
A kereskedelmi márkák részaránya január–februárban 21 százalékot tett ki, ami 2 százalékponttal alacsonyabb a tavalyi hasonló periódushoz képest.
Jó kondícióban
A hajkondicionáló kis szegmens ugyan, de forgalma szinte folyamatosan emelkedik. Értékben egyik évről a másikra 7 százalék pluszt regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe, és ezzel a piacméret 2 milliárd forint felett mozog. Mennyiségben 5 százalékkal többet adtak el a kiskereskedelemben 2006. március–2007. februárban, mint egy évvel korábban.
A bolttípusok között a mennyiségi értékesítésnél a hipermarket tartja magas, 44 százalékos részarányát. A drogéria 35 százalékos mutatója plusz 3 százalékpontot jelez. A többi üzlet osztozik a további 21 százalékon.
A fogyasztói átlagárakban folyamatos emelkedés tapasztalható a tavaly május–júniusi 2064 forint/liter után. Idén február–márciusban 2205 forintba került egy liter hajkondicionáló, egy évvel korábban 2070-be.
A kereskedelmi márkák idén január–februári 11 százalékos aránya a forgalomból ugyanakkora, mint az egy évvel korábbi.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >Tippek a bankkártyás csalások elkerülésére az ünnepi forgatagban
A karácsonyi időszak a vásárlás öröméről szól, ám ilyenkor a…
Tovább olvasom >