Ha olasz konyha, akkor Cucinare, I.
Az Olasz Külkereskedelmi Intézet (I.C.E.) a Pordenone Fiere Kiállítási és Konferenciaközpont felkérésére magyar cégek képviselőinek és szakmai magazinok újságíróinak delegációját hívta meg a Pordenone városában immár második alkalommal megrendezett Cucinare szakkiállításra. A Trade magazin egyik kolléganője is a meghívottak között volt – ő mesél élményeiről. (1. rész.)
A kiállítók Olaszország déli tartományai és az Alpok–Adria régió éttermeinek, szállodáinak, kávézóinak, bárjainak és borbárjainak beszerzőivel, séfjeivel, étel- és ital-disztribútoraival, továbbá delikát boltjainak menedzsereivel találkozhattak. Közel 7000 m² területen több mint 170 kiállító mutatta be termékeit az élelmiszeripar, a vendéglátóipar és konyhai felszerelések témakörből.
Élelmiszer-szektorok: bor, sör, szeszesitalok, húsipari készítmények, tejtermékek, növényi olajok, tésztakészítmények, sütőipari termékek, lekvárok, mártások, méz.
A jelentős sikert bizonyítja, hogy kereken 15 000 érdeklődő – ebből 14% szakmai látogató – kereste fel a rendezvényt, akik intenzíven bekapcsolódtak a kiállítás négy napja alatt megrendezett több mint 120 találkozó programjaiba. A találkozók keretében több teremben főzési bemutatók, show-k tették még változatosabbá az eseményt. A leghíresebb olasz szakácsok mutatták be főzési technikájukat. Nagy érdeklődés és lelkesedés fogadta a több Michelin csillaggal rendelkező séfeket, így többek között Massimiliano Alajmót és Luca Montersinot. Utóbbi nemzetközi hírű cukrász, aki először foglalkozott az egészséges tészta készítésével, amit az egészség megőrzése céljából ajánl minden fogyasztónak. Alajmo, a világ legfiatalabb három Michelin csillagos séfje 23 évesen kapta az első csillagot, 28 évesen már hármat birtokolt. Kifejlesztetett egy olyan illat spray családot, amivel étkezéskor vagy a levegőt fújja be, vagy pedig a tányért keni be. Minden érzékszerve hatni tud ezzel a termékkel. Összhangot igyekszik teremteni a gasztronómia és a természet között, hogy a vendégek vissza tudjanak kanyarodni a minél közvetlenebb kapcsolathoz az étellel.
Önkéntelenül is összehasonlítva a magyarországi kiállításokkal, elmondható, hogy a standokat nem csupán fehér összeilleszthető elemek választották el egymástól, hanem teljesen nyitottak voltak, a családias, vidám, nyíltszívű, kedélyes olasz életérzést tükrözték. Élmény volt a különböző standok között nézelődni, kóstolni. Kiemelkedő volt a professzionális vendéglátóipari, hűtéstechnikai, valamint szállodai és éttermi gépek és berendezések kínálata.
(Folytatjuk)
Bátai Dóra
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >Önelfogadásról, önfelszabadításról és a hétköznapok ajándékáról – Együtt okosodtunk! (Business Days 2024 2. rész)
A Business Days pénteki napja az egész heti megfeszített figyelem…
Tovább olvasom >