Ha kell egy kis energia

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 09. 05. 08:00

Még akár az ajándékozás pillanatát is elronthatja, ha a végre megkapott játékot, műszaki eszközt nem lehet azonnal kipróbálni – mert nincs hozzá elem. Ennek elkerüléséhez persze az is kell, hogy az üzletben áttekinthető kihelyezéssel, displayjel, kapcsolódó kategóriáknál harmad-, negyedkihelyezéssel, kasszaállvánnyal emlékeztessék e szükséges tartozékra a vevőt.Varga Orsolya, az Ener-gizer trade marketing menedzsere szerint az elempiac folyamatos, de lassú növekedést mutat. Egyre többen választják a minőséget és a tartós elemeket. A nagy energiaigényű készülékek idejét éljük, de emellett a hagyományos elemes készülékek aránya sem csökkent, mint például a gyermekjátékok, távirányítók, füstjelzők és órák. Már az egyszerű elemes készülékek többsége is folyadékkristályos vagy LCD-kijelzővel rendelkezik, azaz a régi, olcsó, féltartós elem teljesítménye már nem biztosít százszázalékos kihasználhatóságot.

Dinamikus újratölthetők
Az alkáli elem a piac nagyobb szegmense.
Ám Jungvirth Gabriella, a Varta trade marketing menedzsere elmondása alapján a legdinamikusabban a prémium szegmenst képviselő, a többszöri felhasználást lehetővé tevő akkumulátorok piaca fejlődik. Ez egyrészről betudható a fogyasztókban egyre gyakrabban felvetődő gazdaságossági szempontoknak, másrészről az egyre nagyobb teret hódító környezettudatos fogyasztói magatartásnak, harmadrészről a digitális készülékek penetrációjának drasztikus növekedésének. A Varta a fenti három érv mellé egy negyediket is felsorakoztat, ugyanis az új Ready2Use technológiájának köszönhetően a cellák már feltöltött állapotban kerülnek a fogyasztóhoz, és töltöttségüket a csomagolásban akár egy éven át 85 százalékig megőrzik.
A szuper prémium szegmens részesedése még alacsony, de jelentősége nagyon fontos, hiszen lényegesen magasabb (+15-20%) árprémiumot is hordozhatnak ezek a teljesítményben a legmagasabb elvárásoknak is megfelelő elemek. A szuperprémium szegmens egyik egyedülálló képviselője az Energizer Ultimate Lithium elem, amely a lítiumtechnológiát AA és AAA méretben testesíti meg. A termék különlegessége, hogy akár hétszer tovább tart a nagy energiaigényű készülékekben, mint a hagyományos alkáli elem.

Színekkel és almárkákkal az áttekinthetőségért
Az áruházak, üzletláncok saját akciós újságjai mellett országos és nemzetközi marketingkampányokkal is találkozhatnak a fogyasztók. Érdemes példaként megemlíteni a Varta nemzetközi kampányát, amelynek reklámarca Boris Becker, valamint az Olympusszal közösen rendezett országos nyereményjátékukat és a kereskedőket érintő folyamatos promóciós lehetőségeket is. Az Energizer a múlt őszi országos SMS-promóció sikerétől fellelkesedve idén tavasztól nyár közepéig folyamatos országos, mind a fogyasztókat, mind a kereskedőket érintő akcióval lépett a piacra.
Az innováció, a termékújítás ezen a piacon is elengedhetetlen. Nemrégiben a Varta megújította alkáli szortimentjét, a sokkal könnyebb kezelhetőség jegyében átláthatóbb szegmentációt tett lehetővé. A piacon egyedi, innovatív Varta termék a Digitalis USB töltő, amely a legmagasabb kapacitású cellákat is 2 óra alatt tölti fel a számítógép USB portjáról.
Az Energizer legújabb csomagváltása azzal a céllal történt, hogy a fogyasztóknak segítséget nyújtsanak a készülék energiaigényének megfelelő elem kiválasztásában. Az Energizer elemek két alapvető kategóriája így könnyen elkülöníthető és felismerhető színkódokat kapott. A hagyományos alkáli elemek leginkább piros és narancsos, míg a kiemelkedő teljesítményű elemek kék és ezüst színű borítást kaptak.
Az eladási csúcsot a karácsonyi, ünnepi forgatag megjelenése eredményezi. A nyári és téli időszakban elsősorban a kihelyezések mennyiségére és a minőségre érdemes odafigyelni a keresked elemben. Még a legkisebb alapterületű tradicionális üzletekben is érdemes ilyenkor állványokat kihelyezni, a vevők figyelmét az elemkategóriára irányítani.
K. I.

Kapcsolódó cikkeink