Gyümölcsléivó harmincasok
Megtorpant a százszázalékos gyümölcslevek és nektárok évek óta tartó piaci növekedése 2007-ben: a háztartások által vásárolt mennyiség a 2005-ben mért szintre esett vissza – ezt mutatják a GfK Hungária Piackutató Intézet háztartások privát fogyasztását monitorozó ConsumerScan adatai.A tudatos táplálkozás és egészséges életmód eszméjének térhódításával hazánkban is egyre népszerűbbek a nektárok és százszázalékos gyümölcslevek. A tavalyi évet megelőző három évben mindkét szegmens képes volt mennyiségalapú gyümölcslépiaci részesedését folyamatosan növelni.
A tavalyi, 2007. év a mezőgazdaságot sújtó okok miatt már nem volt ilyen sikeres. A háztartások a százszázalékos gyümölcslevekből 18,8 százalékkal, a nektárokból pedig 10,7 százalékkal vásároltak kevesebbet. A többi szegmens közül a 12–24 százalékos gyümölcstartalommal rendelkező italokból 2,4 százalékkal nőtt a fogyasztás tavaly, és emellett a legalacsonyabb – 0–11 százalékos – gyümölcstartalmú italok iránti kereslet mutatott 1,6 százalékos növekedést. A drinkek, azaz a 0–39 százalékos gyümölcstartalmú italok, az előbb felsorolt két szegmensben bekövetkező változásoknak köszönhetően összességében 1,3 százalékos mennyiségi növekedést értek el, és így 2007-ben a teljes gyümölcslépiac 78 százalékát uralták.
A magasabb gyümölcstartalommal rendelkező levek literenkénti átlagára közel 6 százalékkal emelkedett, eme változás mértéke ugyanakkor a 0–11 százalékos drinkek esetében alig éri el az 1 százalékot. A 12–23 százalékos drinkek literenkénti átlagára is jelentős mértékben – közel 9 százalékkal – emelkedett, ám egy liter 100 százalékos gyümölcslé ezeknél a termékeknél még mindig átlagosan 68 százalékkal kerül többe.
A gyümölcslevet fogyasztó háztartások között egy átlagos napi fogyasztási cikkeket vásárló háztartáshoz képest átlagosan többet költenek gyümölcslére a fiatalabb, azaz 40 évnél fiatalabb háziasszony vezette 3-4 gyerekes háztartások.
Sánta Zoltán marketing-csoportvezető, GfK
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >Felkészülten keresik a legjobb akciókat a vásárlók – EY karácsonyi felmérés
A vásárlók többsége kifejezetten keresi és várja az ünnepi leárazásokat…
Tovább olvasom >Áttörést ért el a DairyX a tejmentes kazein előállításával
Jelentős előrelépést tett az izraeli DairyX Foods start-up a tejmentes…
Tovább olvasom >