Győzelme esetén betiltaná a brit munkáspárti kormány az energiaitalok tizenéveseknek történő értékesítését
A brit Munkáspárt ígéretet tett arra, hogy betiltja a „veszélyesen magas” koffeintartalmú energiaitalok 16 éven aluliaknak történő értékesítését, amennyiben a párt a jövő hónapban kormányra kerül.
A Munkáspárt június 10-én egy szélesebb körű gyermek-egészségügyi cselekvési terv részeként hozta nyilvánosságra a tilalomra vonatkozó terveit.
A párt közleménye szerint a literenként 150 mg koffeint tartalmazó energiaitalokat „tilos lesz a kiskereskedelmi üzletekben és az interneten 16 éven aluliak számára értékesíteni”.
A munkáspártiak elmondták: „az egészségügyi és oktatási szakértők számára világossá vált, hogy a jelenlegi koffeinnel kapcsolatos címkézés nem akadályozza meg, hogy a kisgyermekek ilyen italokat vásároljanak”.
Az olyan üdítőitalok, mint a Coca-Cola, várhatóan kívül esnek a tilalmon, hiszen literenként csak 100 mg koffeint tartalmaznak. Ugyanakkor egy 500 ml-es Monster Energy literenkénti 320 mg koffeintartalma meghaladja a határértéket csakúgy, mint a Prime és a Red Bull energiaitaloké. Ez utóbbi két terméket azonban jellemzően kisebb, 330 ml-es dobozos kiszerelésben árulják.
„A tilalom összhangban áll majd a jelenlegi címkézéssel, és a kereskedelmi előírásokon keresztül fog érvényesülni” – áll a közleményben.
A GlobalData szerint az energiaitalok piacának mérete az Egyesült Kirlyságban 2024-ben körülbelül 3,73 milliárd dollár, ám ez az előrejelzések szerint 2028-ra elérheti a 4,9 milliárd dollárt.
Just Drinks
Kapcsolódó cikkeink
Pékáru-stratégiájával nyerhet a Lidl az Egyesült Királyságban
Kritika érte a brit szupermarketeket pékáru részlegeik állítólagosan félrevezető marketingje…
Tovább olvasom >Jön a német-magyar meccs! Így készülnek a két nemzet szurkolói a találkozóra
A Labdarúgó-Európa-Bajnokságon szereplő csapatok győzelme érdekében a szurkolók sokféle rituálét…
Tovább olvasom >Bővítené portfolióját a növényi alapú szektorban befektető Ahimsa Companies
Az amerikai befektető nemrégiben vásárolta fel a Wicked Kitchen növényi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Korábban indult és tovább tart idén a magyar dinnye szezonja az ALDI-nál
Az ALDI Magyarország még több értékesítési lehetőséget biztosít a magyar…
Tovább olvasom >Hogyan tovább? – Nenad Pacek, Noszek Péter, Keleti Arthur, Gazsi Zsoltán, Jaksity György szerint
FMCG-piaci exkluzív eseményt szervezett a Trade magazin vállalati döntéshozóknak idén…
Tovább olvasom >K&H: A vállalatok még nem érzékelik az infláció csökkenését
Továbbra is az infláció határozza meg a legtöbb hazai nagyvállalat…
Tovább olvasom >