Győzelme esetén betiltaná a brit munkáspárti kormány az energiaitalok tizenéveseknek történő értékesítését
A brit Munkáspárt ígéretet tett arra, hogy betiltja a „veszélyesen magas” koffeintartalmú energiaitalok 16 éven aluliaknak történő értékesítését, amennyiben a párt a jövő hónapban kormányra kerül.
A Munkáspárt június 10-én egy szélesebb körű gyermek-egészségügyi cselekvési terv részeként hozta nyilvánosságra a tilalomra vonatkozó terveit.
A párt közleménye szerint a literenként 150 mg koffeint tartalmazó energiaitalokat „tilos lesz a kiskereskedelmi üzletekben és az interneten 16 éven aluliak számára értékesíteni”.
A munkáspártiak elmondták: „az egészségügyi és oktatási szakértők számára világossá vált, hogy a jelenlegi koffeinnel kapcsolatos címkézés nem akadályozza meg, hogy a kisgyermekek ilyen italokat vásároljanak”.
Az olyan üdítőitalok, mint a Coca-Cola, várhatóan kívül esnek a tilalmon, hiszen literenként csak 100 mg koffeint tartalmaznak. Ugyanakkor egy 500 ml-es Monster Energy literenkénti 320 mg koffeintartalma meghaladja a határértéket csakúgy, mint a Prime és a Red Bull energiaitaloké. Ez utóbbi két terméket azonban jellemzően kisebb, 330 ml-es dobozos kiszerelésben árulják.
„A tilalom összhangban áll majd a jelenlegi címkézéssel, és a kereskedelmi előírásokon keresztül fog érvényesülni” – áll a közleményben.
A GlobalData szerint az energiaitalok piacának mérete az Egyesült Kirlyságban 2024-ben körülbelül 3,73 milliárd dollár, ám ez az előrejelzések szerint 2028-ra elérheti a 4,9 milliárd dollárt.
Just Drinks
Kapcsolódó cikkeink
A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >Burn Narancs
A tűz megszelídítése megváltoztatta az emberiséget, és kiemelt minket a…
Tovább olvasom >A vásárlók bevonásával keres új üzlethelyszíneket a brit ALDI
Az ALDI az Egyesült Királyságban élő vásárlókat kéri, hogy segítsenek…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >