Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítménynövekedése februárban
A vártnál lényegesen nagyobb mértékben gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítménynövekedése februárban a londoni IHS Markit gazdaságkutató intézet beszerzésimenedzser-indexének hétfőn ismertetett előzetes értéke szerint.
Februárban az euróövezeti beszerzésimenedzser-indexek (BMI) közül a vártnál minimálisan gyengébben alakult a feldolgozóipari mutató, viszont a szolgáltatóipari mutató és a kompozit index értéke a becsültnél nagyobb mértékben javult januárhoz viszonyítva.
A feldolgozóipari BMI februári előzetes értéke kéthavi mélypontra süllyedt, 58,4 pont lett, gyengébb a januári 58,7 pontnál. Szakértők a januárival megegyezőt vártak februárra.
A szolgáltatóipari BMI 55,8 pontra, háromhavi csúcsra erősödött a januári 51,1 pontról és a várt 52 pont helyett.
A feldolgozóipari és szolgáltatóipari adatok összesítésével képzett februári kompozit BMI 55,8 pont lett, ami öthavi csúcs, magasabb a januári 52,3 pontnál és a várt 52,7 pontnál is.
A BMI 50 pont alatti értéke a vizsgált gazdasági ágazat teljesítményének csökkenését, 50 pont feletti értéke pedig a növekedését jelzi.
Az euróövezeti gazdaság teljesítményének növekedése két hónap lassulás után februárban már gyorsult elsősorban annak hatására, hogy egyre több országban enyhítenek a koronavírus-járvány miatt korábban elrendelt korlátozó intézkedéseken, ez pedig megdobta a szolgáltatóipar teljesítménynövekedését. Februárban tovább tartott a drágulás, részben a bérek és az energiaköltségek emelkedése miatt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
BMI: Enyhe fellendülés novemberben
A Beszerzési Menedzser Index (BMI) szezonálisan kiigazított novemberi értéke: 50,3.…
Tovább olvasom >BMI: Mélyülő zsugorodás októberben
A Beszerzési Menedzser Index (BMI) szezonálisan kiigazított októberi értéke: 47,6.…
Tovább olvasom >Októberben csökkent kissé az euróövezet gazdasági teljesítménye
Októberben szerény mértékben ugyan, de már a második hónapja csökkent…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >