Gyorsult az amerikai gazdaság növekedése februárban
A vártnál nagyobb mértékben gyorsult az amerikai gazdaság magánszektorának növekedése februárban – derült ki az IHS Markit londoni székhelyű pénzügyi-gazdasági adatszolgáltató felméréséből, amelynek előzetes adatait kedden tették közzé.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/02/Ke%CC%81pernyo%CC%8Bfoto%CC%81-2022-02-22-19.08.35.png)
Vártnál kevésbé romlott a fogyasztók bizalma az Egyesült Államokban februárban
A feldolgozóipar beszerzésimenedzser-indexe (BMI) 57,5 pontra nőtt februárban a januári 55,5 pontról. Elemzők kevésbé javuló adatra, 56 pontra számítottak.
Ugyancsak erősödött a szolgáltatóipari BMI, a januári 51,2 pontról 56,7 pontra ugrott, meghaladta a szakértői várakozások átlagában szereplő 53 pontot.
A feldolgozóipari és a szolgáltatóipari adatokat is magában foglaló kompozit beszerzésimenedzser-index (BMI) értéke 56 pontra nőtt a februári előzetes adatok szerint a januári 51,1 pontról.
A BMI 50 pont feletti értéke a vizsgált gazdasági tevékenység teljesítményének növekedését, 50 pont alatti értéke pedig zsugorodását jelzi. Az előzőnél alacsonyabb, 50 pont feletti érték a növekedés lassulására, a magasabb pedig a gyorsulásra utal.
A szolgáltatások fedik le az amerikai gazdaság közel kétharmadát, a feldolgozóipar pedig nagyjából 12 százalékát.
Kapcsolódó cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Az ár-érték arányra helyezi a hangsúlyt a Target iskolakezdési kampányában az Egyesült Államokban
A diszkontóriás július második hetében indította el iskolakezdési kampányát, amelyben…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >