Gyors segélyt követelnek az édességgyártók Németországban
A Németországban az energiaárak robbanása azzal fenyeget, hogy a belföldi édesség- és snackgyártók versenyképessége elvész az Európai Unióban és nemzetközi színtéren egyaránt. A német édességipari szövetség, a Bunderverband der Deutschen Süsswarenindustrie vezetője, Bastian Fassin azonnali intézkedést vár a politika részéről.
„Azt látjuk, hogy európai versenytársaink, így Franciaország, vagy Spanyolország, manapság egyértelműen előnyt élveznek a gyártási költségek terén” – állítja Bastian Fassin, a BDSI vezetője. „A vállalatok számos országban vagy a stabilabb energiapiacból – a illetve az EU tekintetében a már maximált villamosenergia- és gázárakból –, vagy pedig az energiaköltségek kompenzálására nyújtott széleskörű gazdasági támogatásból profitálnak. Amíg az EU-ban nincs egységes megoldás, addig a helyzet alakítása érdekében a Szövetségi Kormánynak az ország rendelkezésére álló mozgásteret ki kell használnia.”
A több mint 200, többnyire kis- és középvállalkozással, valamint a globális vállalatok nagy üzemeivel Németország a legnagyobb édesség- és snackgyártónak számít az Európai Unióban. Míg az iparág 2021-ben mintegy 250 millió eurót fizetett ki összesen villanyáramra, addig ez a költség 2023-ban azonos fogyasztás és az energiaárak megtízszereződése mellett 2,5 milliárd euró lesz. Ez a 2021-es teljes forgalom mintegy 17%-át jelentené, ami az édesipar egészét tekintve nem egészen 14,5 milliárd euró.
Kapcsolódó cikkeink
Modern arculattal újít a Rossmann Németországban
A Rossmann drogérialánc átfogó bolti arculatváltásba kezdett Németországban: az új…
Tovább olvasom >Az élelmiszerbiztonságra is kihathat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >