Gyors segélyt követelnek az édességgyártók Németországban
A Németországban az energiaárak robbanása azzal fenyeget, hogy a belföldi édesség- és snackgyártók versenyképessége elvész az Európai Unióban és nemzetközi színtéren egyaránt. A német édességipari szövetség, a Bunderverband der Deutschen Süsswarenindustrie vezetője, Bastian Fassin azonnali intézkedést vár a politika részéről.
„Azt látjuk, hogy európai versenytársaink, így Franciaország, vagy Spanyolország, manapság egyértelműen előnyt élveznek a gyártási költségek terén” – állítja Bastian Fassin, a BDSI vezetője. „A vállalatok számos országban vagy a stabilabb energiapiacból – a illetve az EU tekintetében a már maximált villamosenergia- és gázárakból –, vagy pedig az energiaköltségek kompenzálására nyújtott széleskörű gazdasági támogatásból profitálnak. Amíg az EU-ban nincs egységes megoldás, addig a helyzet alakítása érdekében a Szövetségi Kormánynak az ország rendelkezésére álló mozgásteret ki kell használnia.”
A több mint 200, többnyire kis- és középvállalkozással, valamint a globális vállalatok nagy üzemeivel Németország a legnagyobb édesség- és snackgyártónak számít az Európai Unióban. Míg az iparág 2021-ben mintegy 250 millió eurót fizetett ki összesen villanyáramra, addig ez a költség 2023-ban azonos fogyasztás és az energiaárak megtízszereződése mellett 2,5 milliárd euró lesz. Ez a 2021-es teljes forgalom mintegy 17%-át jelentené, ami az édesipar egészét tekintve nem egészen 14,5 milliárd euró.
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Két év után először nőtt az e-kereskedelem Németországban
Az iparági szövetség szerint a német online kiskereskedelemben két év…
Tovább olvasom >Európa legnagyobb autonóm szupermarketét nyitotta meg a Rewe
Hamburgban nyitotta meg a Rewe Európa legnagyobb autonóm szupermarketét, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >