Gyors segélyt követelnek az édességgyártók Németországban
A Németországban az energiaárak robbanása azzal fenyeget, hogy a belföldi édesség- és snackgyártók versenyképessége elvész az Európai Unióban és nemzetközi színtéren egyaránt. A német édességipari szövetség, a Bunderverband der Deutschen Süsswarenindustrie vezetője, Bastian Fassin azonnali intézkedést vár a politika részéről.
„Azt látjuk, hogy európai versenytársaink, így Franciaország, vagy Spanyolország, manapság egyértelműen előnyt élveznek a gyártási költségek terén” – állítja Bastian Fassin, a BDSI vezetője. „A vállalatok számos országban vagy a stabilabb energiapiacból – a illetve az EU tekintetében a már maximált villamosenergia- és gázárakból –, vagy pedig az energiaköltségek kompenzálására nyújtott széleskörű gazdasági támogatásból profitálnak. Amíg az EU-ban nincs egységes megoldás, addig a helyzet alakítása érdekében a Szövetségi Kormánynak az ország rendelkezésére álló mozgásteret ki kell használnia.”
A több mint 200, többnyire kis- és középvállalkozással, valamint a globális vállalatok nagy üzemeivel Németország a legnagyobb édesség- és snackgyártónak számít az Európai Unióban. Míg az iparág 2021-ben mintegy 250 millió eurót fizetett ki összesen villanyáramra, addig ez a költség 2023-ban azonos fogyasztás és az energiaárak megtízszereződése mellett 2,5 milliárd euró lesz. Ez a 2021-es teljes forgalom mintegy 17%-át jelentené, ami az édesipar egészét tekintve nem egészen 14,5 milliárd euró.
Kapcsolódó cikkeink
Az agráriumra telepedett zöld ideológia megakadályozza a versenyképességet
Az európai agráriumra telepedett szélsőséges zöld ideológia teljesen megakadályozza a…
Tovább olvasom >Olcsóbb lett a német Burger Kingben a növényi alapú menü a húsosnál
Németországban a Burger King 10 centtel csökkentette az összes növényi…
Tovább olvasom >Megvette a Vegan Food Group a német TofuTownt
A Vegan Food Group eddigi legnagyobb akvizíciója keretében vásárolta meg…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >