Gyors segélyt követelnek az édességgyártók Németországban
A Németországban az energiaárak robbanása azzal fenyeget, hogy a belföldi édesség- és snackgyártók versenyképessége elvész az Európai Unióban és nemzetközi színtéren egyaránt. A német édességipari szövetség, a Bunderverband der Deutschen Süsswarenindustrie vezetője, Bastian Fassin azonnali intézkedést vár a politika részéről.
„Azt látjuk, hogy európai versenytársaink, így Franciaország, vagy Spanyolország, manapság egyértelműen előnyt élveznek a gyártási költségek terén” – állítja Bastian Fassin, a BDSI vezetője. „A vállalatok számos országban vagy a stabilabb energiapiacból – a illetve az EU tekintetében a már maximált villamosenergia- és gázárakból –, vagy pedig az energiaköltségek kompenzálására nyújtott széleskörű gazdasági támogatásból profitálnak. Amíg az EU-ban nincs egységes megoldás, addig a helyzet alakítása érdekében a Szövetségi Kormánynak az ország rendelkezésére álló mozgásteret ki kell használnia.”
A több mint 200, többnyire kis- és középvállalkozással, valamint a globális vállalatok nagy üzemeivel Németország a legnagyobb édesség- és snackgyártónak számít az Európai Unióban. Míg az iparág 2021-ben mintegy 250 millió eurót fizetett ki összesen villanyáramra, addig ez a költség 2023-ban azonos fogyasztás és az energiaárak megtízszereződése mellett 2,5 milliárd euró lesz. Ez a 2021-es teljes forgalom mintegy 17%-át jelentené, ami az édesipar egészét tekintve nem egészen 14,5 milliárd euró.
Kapcsolódó cikkeink
Hústermékekkel bővíti bioválasztékát a német Kaufland
A Bioland-irányelvek szerint előállított húskészítményekkel bővíti bioválasztékát a Kaufland. Mostantól…
Tovább olvasom >A Lieferandoval társulva kínál expressz házhoz szállítást a REWE
Stratégiai partnerségre lépett a REWE Csoport a Németországban és Ausztriában a…
Tovább olvasom >Megválna saláta üzletágától a Bonduelle Franciaországban és Németországban
A csoport két potenciális vevővel folytat tárgyalásokat az érintett üzletágakról.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvannak az idei Fenntarthatóság szimbóluma verseny nyertesei
A Trade magazin ötödször hirdette meg a Fenntarthatóság szimbóluma pályázatot.…
Tovább olvasom >Az infláció most csökken, de év végére újabb növekedés várható
Az augusztusi hónapban a magyar infláció enyhülést mutatott, de az…
Tovább olvasom >Élelmiszermentéssel segített nyáron is közel 1000 rászorulót a Lidl Magyarország
A Lidl Magyarország átfogó élelmiszermentési programjával a globális problémát jelentő…
Tovább olvasom >