Tovább bővült a román kiskereskedelem
Az idei első két hónapban 8,2 százalékkal nőtt Romániában a kiskereskedelmi forgalom volumene a tavalyi év azonos időszakához mérten – közölte szerdán a román országos statisztikai intézet.
A szezonálisan és naptárhatással kiigazított adatok szerint a növekedés 8 százalékos volt.
A nyers adatok szerinti bővülés elsősorban a nem élelmiszereknek köszönhető, amelyek értékesítése 11,4 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Az üzemanyagok eladása 9,4 százalékkal nőtt, míg az élelmiszerek, italok és dohánytermékek eladási volumene 4,5 százalékkal emelkedett.
Februárban a kiskereskedelmi forgalom volumene 9,1 százalékkal bővült, szintén az üzemanyagnak (+12,7 százalék) és a nem élelmiszereknek (+12,6 százalék) köszönhetően, élelmiszerekből 3,8 százalékkal adtak el többet a tavalyi év második hónapjához mérten. A szezonálisan és naptárhatással kiigazított adat szerint a bővülés 9,5 százalék volt.
Januárban 6,6 százalékos volt a növekedés éves összevetésben, így februárban gyorsult a kiskereskedelem növekedése.
Tavaly 5,4 százalékkal bővült a román kiskereskedelmi forgalom volumene az előző évhez képest, miután 2017-ben 10 százalékkal, 2016-ban 13 százalékkal gyorsult. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új visszaváltási rendszert vezetett be az Auchan Románia Bukarestben
Az Auchan Románia új, tömeges visszagyűjtésre alkalmas visszaváltó rendszert indított…
Tovább olvasom >Megvásárolja a Schwarz Csoport a hipermarketeket üzemeltető romániai La Cocoșt
Egy olyan piacon, amelyet a hipermarketek zsugorodása és a diszkontok…
Tovább olvasom >Nagy István: jó minőségű dinnyével indul a magyar dinnyeszezon
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szárazság, technológiai verseny és összefogás: beindult a hazai dinnyeszezon
Komoly kihívások közepette indul a 2025-ös magyar dinnyeszezon: a csapadékhiány,…
Tovább olvasom >Romló, de a nemzetgazdasági átlagnál jobb konjunktúra a turizmusban
2025. júniusban a turisztikai cégek 70%-a szolgáltatási árainak növekedéséről számolt…
Tovább olvasom >Áremelkedés, exportcsökkenés, új fogyasztói szokások – így alakult a baromfi- és tojáspiac 2025 első felében
Látványos változások jellemezték 2025 első félévét a hazai baromfi- és…
Tovább olvasom >