Tovább bővült a román kiskereskedelem
Az idei első két hónapban 8,2 százalékkal nőtt Romániában a kiskereskedelmi forgalom volumene a tavalyi év azonos időszakához mérten – közölte szerdán a román országos statisztikai intézet.
A szezonálisan és naptárhatással kiigazított adatok szerint a növekedés 8 százalékos volt.
A nyers adatok szerinti bővülés elsősorban a nem élelmiszereknek köszönhető, amelyek értékesítése 11,4 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Az üzemanyagok eladása 9,4 százalékkal nőtt, míg az élelmiszerek, italok és dohánytermékek eladási volumene 4,5 százalékkal emelkedett.
Februárban a kiskereskedelmi forgalom volumene 9,1 százalékkal bővült, szintén az üzemanyagnak (+12,7 százalék) és a nem élelmiszereknek (+12,6 százalék) köszönhetően, élelmiszerekből 3,8 százalékkal adtak el többet a tavalyi év második hónapjához mérten. A szezonálisan és naptárhatással kiigazított adat szerint a bővülés 9,5 százalék volt.
Januárban 6,6 százalékos volt a növekedés éves összevetésben, így februárban gyorsult a kiskereskedelem növekedése.
Tavaly 5,4 százalékkal bővült a román kiskereskedelmi forgalom volumene az előző évhez képest, miután 2017-ben 10 százalékkal, 2016-ban 13 százalékkal gyorsult. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Okos bevásárlókocsi rendszert vezetett be a Carrefour Romániában
Új digitális megoldással forradalmasítja a vásárlási élményt a Carrefour Romániában:…
Tovább olvasom >La Cocoș: „Többet kevesebbért” – raktáráruház csak márkáknak!
Sebastian Rennack kiskereskedelmi szakértő alábbi képes összeállításában Románia leggyorsabban növekvő…
Tovább olvasom >K&H Elemzői kommentár: A nagyobb lendületre vár a kiskereskedelem
A május elég rosszul alakult a boltokban, különösen az élelmiszerüzletekben,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Hódít a #MatchaTok: a japán zöldtea por lett a közösségi média új kedvence
A TikTokon elindult #MatchaTok trend szélsebesen meghódította a világot: a…
Tovább olvasom >