Gyermekdalokkal az egészségtudatos életmódért?
Képesek-e a gyermekdalok arra, hogy pozitívan befolyásolják a legkisebbek érzelmi fejlődését? Hatnak-e az értelmi fejlődésre, a későbbi társas kapcsolatok kialakulására azok a dalok, amelyeket a szülők dúdolnak a kiskorúak számára? Ezekre a kérdésekre is kereste a választ a Hamé Hungária Kft. szakértők és pszichológusok segítségével. A márka a hazai egészségtudatosság és a zöldségfogyasztás növelése érdekében megálmodta a Zöldség dalt, amely hamar a magyar anyukák kedvence lett.
Az anyukák kétharmada szerint csak akkor eszik meg a gyermekeik a zöldségeket, ha azok kifejezetten tetszenek nekik és ízletesek, derült ki a Hamé 2020-as, saját kutatásából. Sok szülő ezért arra kényszerül, hogy kreatív módon, akár trükköket alkalmazva, játékos formában tálalja a zöldségeket. Sokan nem is gondolnak bele igazán, pedig az egészségtudatosság már gyermekkorban elkezdődik. A márka éppen ezért elsődleges célként tűzte ki, hogy felhívja a figyelmet a tudatos táplálkozásra, miközben a magyar szülők legnagyobb támasza legyen ebben a témában. A kampány keretében megalkották a Zöldség dalt is, amely mára már az anyukák és apukák egyik kedvenc eszköze lett.
A szülők hatalmas szerepet játszanak abban, hogy a gyermekeknél kialakuljon a helyes táplálkozás iránti igény. Az ő felelősségük, hogy döntsenek arról, mivel kínálják meg gyermeküket, milyen étkezési szokásokat alakítsanak ki, például olyan napirendet, amiben az étkezéseknek is megvan a maga helye és ideje. „Fontos az is, hogy a gyermek számára örömteli tevékenységként tud-e kialakulni az étkezés. A megfigyeléses tanulás is egyre fontosabbá válik, ahogy nő a gyermek, fontos, hogy mit tapasztal, hogy a szülő mit és hogyan eszik, megvan- a családban a közös étkezés, az asztal körbeülése, mennyit látja nassolni a szülőt” – hangsúlyozta a szülői mintázatok fontosságát Dr. Márkné Ribiczey Nóra Éva, egyetemi adjunktus, az ELTE PPK Fejlődés- és Klinikai Gyermekpszichológia Tanszék oktatója, a Pedagógiai Pszichológia Kutatócsoport kutatócsoport-vezetője.
Talán soha nem volt olyan fontos a közös időtöltés a családok számára, mint napjainkban. A koronavírus-járvány hatására mindenki szokatlan helyzetben találta magát. A kisebb gyermekek a szülők aggódását érezték meg leginkább, a nagyobbak pedig a társas kapcsolatok hiányát, ezért is fontos, hogy a közös élmények még inkább megjelenjenek a hétköznapokban. A Hamé Zöldség dal éppen erre próbálja felhívni a figyelmet, hiszen a szülői minták, a játékosság olyan élményeket adnak a kicsiknek és nagyoknak egyaránt, amelyek később pozitívan fogják befolyásolni az egészségtudatos életmódhoz fűződő viszonyt is.
A gyermekdalok gyakorlati hatásáról a Ringató alapítója, Gróh Ilona és a pécsi Ringató foglalkozásvezetője, fuvolaművész-tanár, László Virág mesélt. „A zene, a lüktetés, a dallamok, amit a gyerekek hallanak, és az érintés az éneklés közben rendkívül nagy hatással vannak a kicsik fejlődésére. A Zöldség dallal a Hamé egy olyan problémára hívta fel a figyelmet, amely leginkább a szülőknek szólt, de a gyermekek zöldségfogyasztásának növelését tűzte ki célul” – mondta el Gróh Ilona. László Virág szerint a gyermekdalok, ahogy az énekszó is rendkívül pozitív hatással van a családi kapcsolatokra, hiszen sokkal intimebb kapcsolat alakulhat ki azok között a gyermekek és szülők között, akik egymásnak, egymással énekeltek. Ez pedig később is szorosabb kapcsolatot eredményez, nemcsak a családi, de a társas kapcsolatokban is.
„Mi mutatjuk meg a gyermekeknek, hogy milyen a környezetünk, a felnőttek felelőssége, hogy a kicsik milyennek látják majd a világot, ebbe pedig az is beletartozik, hogy mit fognak együtt enni” – tette hozzá az alapító.
A dal az alábbi linkeken érhető el:
Spotify: https://open.spotify.com/album/1i5EfUpyl2tF7tCun3mTC2
Apple Music: https://music.apple.com/hu/album/z%C3%B6lds%C3%A9g-dal/1541926817?i=1541926818&l=hu
Deezer: https://deezer.page.link/D82MU6XsFXKWCyZC6
TikTok: https://www.tiktok.com/music/Z%C3%B6lds%C3%A9g-dal-6898899503420540930
Kapcsolódó cikkeink
A fiatalok a bizonytalanságtól és a „nem vagyok elég jó” érzéstől félnek leginkább – új FutureTalks podcast
Vajon hogyan lehet a gyerekeket és a fiatalokat felkészíteni az…
Tovább olvasom >TMK 2in1: workshop és találkozó egy napon
Teraszra kiülős, tortázós, grillpartyt idéző találkozóra hívta az érdeklődőket a…
Tovább olvasom >Motivációk a 21. században
A 20. század motivációi főleg a Maslow-piramis alapján születtek, amelyről…
Tovább olvasom >További cikkeink
Eladták a Hot Ones-t gyártó First We Feast stúdiót – Soros György cége is az új tulajdonosok között
A Buzzfeed 82,5 millió dollárért (több mint 32 milliárd forintért)…
Tovább olvasom >Kemény leánybúcsúk kelléke – A nap videója
És még a mixer is cifrázza! A videóért katt a…
Tovább olvasom >