Gyereknap: 5-10.000 Ft közötti ajándékot vásárolnak a magyar szülők
A játék, az élmény és a könyv a legnépszerűbb gyereknapi ajándék a magyar családoknál – derült ki a REGIO JÁTÉK friss kutatásából. A jó idő beköszöntével a szabadtéri játékok vezetik a toplistát, de sokan választanak kreatív játékot vagy LEGO készletet az ünnepre. A játékáruház értékesítési adatai szerint az ország keleti, észak-keleti részén a legerősebb a gyereknapi vásárlási láz, rendezvényekből viszont országszerte nem lesz hiány.
A magyar családok május utolsó vasárnapján a gyerekeket ünneplik: ugrálóvárakkal, gyereknapi programokkal telik meg az ország, és ugyan jó idő esetén maga a mulatság is egyfajta ajándék, további meglepetésekre is számíthatnak a fiatalok. A REGIO JÁTÉK friss kutatásából kiderült, hogy ilyenkor leggyakrabban játékot, élményt és könyvet vásárolnak a szülők és nagyszülők ajándékba.
„A nyár közeledtével egyértelműen a szabadtéri játékok viszik a prímet, idén sokan választanak például komolyabb buborékfújógépet vagy szivacslövőt, de a kreatív, fejlesztő játékok és a LEGO készletek is nagy kedvencek”
– mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK ügyvezető-helyettese.
Gyereknap alkalmából a megkérdezettek fele az 5-10.000 Ft közötti játékokat keresi, 30 százalékuk 5.000 Ft alatt, további 20 százalékuk pedig 10.000 Ft felett költ.
„Ilyenkor inkább a kisebb értékű ajándékok mennek jól, a családok többsége (48%) csak 1, harmada 2 különböző játékot választ a gyerekeknek. Május végén nem tapasztalunk különösebb kiugrást az értékesítésben, de az ország keleti, észak-keleti részén erősebb a hónap végi forgalom”
– árulta el Gyaraki Dávid.
A felmérés kitért arra is, hogy mit várnak el a szülők, nagyszülők egy játéktól: a válaszadók 90 százaléka inkább fejlesztő, mint szórakoztató játékot keres, ráadásul a divatnál sokkal fontosabb, hogy időtálló legyen, ezért a legtöbben előre megtervezik, hogy az év folyamán milyen játékokat fog kapni a gyerek, így elkerülve az ajándékhalmozást.
Gyereknapon minden második család meglátogatja a közelben lévő rendezvényt, hogy a kicsik kedvenc elfoglaltságaiknak – ugrálóvár, trambulin, kézműves foglalkozás – hódolhassanak, tízből négy szülő szervez kirándulást, ketten pedig állatkerti látogatást terveznek.
A kutatás háttere:
A sajtóközleményben szereplő adatok a piacvezető REGIO JÁTÉK saját értékesítési adatain, valamint a 2024. május 8-15. között elvégzett online kutatásán alapulnak, melyben 2553, 14 éven aluli gyermeket nevelő szülő és nagyszülő vett részt. A kutatás nem reprezentatív a teljes magyar lakosságra nézve, ugyanakkor alkalmas a magyar szülők és nagyszülők véleményének feltérképezésére.
Kapcsolódó cikkeink
Édesség helyett gyümölcs – Meglepő akció a foodorától
Szokatlan kampánnyal ünnepelte idén a gyereknapot a foodora: gyümölcs- és zöldségakcióval…
Tovább olvasom >Többmilliós adománnyal segítette a rászoruló gyermekeket a PENNY
Ismét több millió forint értékű pénz- és termékadománnyal segítette a…
Tovább olvasom >Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készült a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Lezajlott az első Fenntartható Csomagolás Fórum
2025. június 4-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre az…
Tovább olvasom >III. Employer Branding Konferencia: A jövő már jelen?
2025. június 3-án a Pasaréti Közösségi Ház adott otthont a…
Tovább olvasom >