Gyengült a plázák népszerűsége
Az elmúlt évtizedben 30 százalékkal csökkent az a forgalom, amelyet a középiskolások generáltak a plázákban, ezért egyre több bevásárlóközpont kénytelen bezárni – derül ki a Quartz, egy 7500 tizenévesen végzett amerikai felmérése alapján.
Az amerikai fiatalok szerint már nem annyira menő a plázákban lógni, a vásárlás nem tartozik a kedvenc időtöltések közé. Helyette inkább beülnek egy étterembe, kávéznak, beszélgetnek, minőségi időt töltenek a barátaikkal.
A felmérésből kiderül, hogy ezek a fiatalok a hagyományos vásárlás helyett gyakrabban rendelnek online. Ami amellett, hogy kényelmes megoldás, számos más, pozitív előnnyel bír – adta hírül az Nlcafé.hu.
Ez a tendencia hazánkat is elérte. A tavalyi évben végzett felmérések adatai alapján elmondható, hogy a webshopoknak egyre több új, huszonéves regisztrált vásárlója van.
„2016 második félévében közel 70 ezer új regisztrált vásárlónk lett a 18-24 éves korosztályból – mondta Gerhát-Molnár Irina, a Brands.hu ügyvezető igazgatója – érezhető, hogy egyre több fiatal választja az online vásárlást a hagyományos vásárlás helyett. Ez érthető is, hiszen az internetes vásárlás számos előnnyel jár. A fiatal nem költ többet, mint amennyit eltervezett – nincs hamburger, süti, kávé, váratlan költés – nem kell azonnal fizetni, (ráér napokkal később, amikor megérkezik a csomag), összehasonlíthatja a vásárlás pillanatában az árakat más webshopokkal, így számára a „legmegfelelőbb” helyen vásárolhat. A plázák szinte teljes kínálata fent van weben is, hiszen a legtöbb márkának önálló webshopja van, illetve ott vannak azok a fashion webáruházak is, – mint pl. a Brands.hu – amelyek egyszerre akár 100 márka kínálatát tartják” – tette hozzá a szakember.
Kapcsolódó cikkeink
EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,6, az előző havit 1,2 százalékkal haladta meg
Októberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 4,0,…
Tovább olvasom >Több tájékoztatás kell az ESG-előírásokról a magyar kkv-k számára
Bár az idei évben bevezetett ESG szabályozás egyelőre csak a…
Tovább olvasom >További cikkeink
ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >Áttörést ért el a DairyX a tejmentes kazein előállításával
Jelentős előrelépést tett az izraeli DairyX Foods start-up a tejmentes…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >