Gyengült a Conference Board amerikai fogyasztói bizalmi indexe
A várt stagnálás helyett romlott a Conference Board amerikai gazdaságkutató intézet amerikai fogyasztói bizalmi mutatója áprilisban.
A Conference Board kedden közölte, hogy a mutató áprilisban 101,3 pontra gyengült a márciusi 104 pontról. Az elemzői várakozások átlagában stagnáló mutató, 104 pont szerepelt áprilisra.
A jelenlegi helyzetindex – ami a fogyasztók jelenlegi üzleti és munkaerőpiaci viszonyainak megítélése alapján készül – 151,1 pontra emelkedett a márciusi 148,9 pontról, míg a fogyasztók rövid távú jövedelmi, üzleti és munkaerőpiaci kilátásai alapján összeállított várakozások indexe 68,1 pontra esett áprilisban a márciusi 74,0 pontról.
A Conference Board emlékeztetett arra, hogy az elmúlt 14 hónapból 13-ban – 2022 februárja óta – a várakozási index 80 alatti volt, ami gyakran egy éven belüli recessziót jelez előre.
A várakozások romlása miatt gyengült a fogyasztói bizalom, a bizalmi index csökkenése elsősorban az 55 év alatti fogyasztók és az 50 000 dollár feletti bevétellel rendelkező háztartások romló kilátásait tükrözi – mondta a Conference Board gazdasági jelentésekért felelős igazgatója. Ataman Ozyildirim hozzátette: a következő 12 hónapra vonatkozó inflációs várakozásaik továbbra is magasak, 6,2 százalékosak.
A felmérés április 3-án kezdődött, azaz mintegy három héttel az Egyesült Államokban történt bankcsőd után, lezárására pedig április 19-én került sor.
Kapcsolódó cikkeink
Előrejelzések szerint 2030-ra 300 ezer fő hiányozhat a magyar munkaerőpiacról
A Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége (MGYOSZ) legutóbbi konferenciáján Czomba…
Tovább olvasom >Tovább mérséklődött a háromhavi munkanélküliségi ráta
A 2024. február és április közötti három hónapban a foglalkoztatottak…
Tovább olvasom >A munkaerőpiac változásai és üzleti döntéshozatal az IOM 2024-es Világmigrációs Jelentése alapján
Az International Organization for Migration (IOM) 2024-es Világmigrációs Jelentése számos…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >