Gyengült a Conference Board amerikai fogyasztói bizalmi indexe
A várt stagnálás helyett romlott a Conference Board amerikai gazdaságkutató intézet amerikai fogyasztói bizalmi mutatója áprilisban.
A Conference Board kedden közölte, hogy a mutató áprilisban 101,3 pontra gyengült a márciusi 104 pontról. Az elemzői várakozások átlagában stagnáló mutató, 104 pont szerepelt áprilisra.
A jelenlegi helyzetindex – ami a fogyasztók jelenlegi üzleti és munkaerőpiaci viszonyainak megítélése alapján készül – 151,1 pontra emelkedett a márciusi 148,9 pontról, míg a fogyasztók rövid távú jövedelmi, üzleti és munkaerőpiaci kilátásai alapján összeállított várakozások indexe 68,1 pontra esett áprilisban a márciusi 74,0 pontról.
A Conference Board emlékeztetett arra, hogy az elmúlt 14 hónapból 13-ban – 2022 februárja óta – a várakozási index 80 alatti volt, ami gyakran egy éven belüli recessziót jelez előre.
A várakozások romlása miatt gyengült a fogyasztói bizalom, a bizalmi index csökkenése elsősorban az 55 év alatti fogyasztók és az 50 000 dollár feletti bevétellel rendelkező háztartások romló kilátásait tükrözi – mondta a Conference Board gazdasági jelentésekért felelős igazgatója. Ataman Ozyildirim hozzátette: a következő 12 hónapra vonatkozó inflációs várakozásaik továbbra is magasak, 6,2 százalékosak.
A felmérés április 3-án kezdődött, azaz mintegy három héttel az Egyesült Államokban történt bankcsőd után, lezárására pedig április 19-én került sor.
Kapcsolódó cikkeink
Elégedett a legfrissebb munkaerőpiaci adatokkal a kormány
A magyar foglalkoztatottság Európa élvonalához tartozik, az új intézkedések célja,…
Tovább olvasom >Így alakítja át a munkaerőpiacot az AI-alapú keresés
Az elmúlt években alapvetően változtak meg az emberek információkeresési szokásai:…
Tovább olvasom >Fontos munkaerőpiaci tartaléknak számít az 55-65 éves korosztály is
Jelentősen megemelkedtek az idény- és alkalmi munkavállalás közterhei Magyarországon, júliustól…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >