Gyengén indult a kiskereskedelem az euróövezetben a harmadik negyedévben
Gyengén indította a kiskereskedelem a harmadik negyedévet, de a júliusi teljesítmény még nem ad okot aggodalomra a lakosság fogyasztását illetően.
Az Európai Unió statisztikai hivatala (Eurostat) szerdán közölte, hogy a szezonálisan kiigazított adatok szerint a 19 tagú eurózónában az előző hónaphoz képest 0,6 százalékkal csökkent, éves szinten viszont 2,2 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom júliusban.
Elemzők havi szinten ugyancsak 0,6 százalékos csökkenést vártak a júniusi 1,2 százalékos bővülés után. Éves összevetésben 2,0 százalékos emelkedésre számítottak az elemzők a júniusi 2,8 százalékos növekedés után.
Az Európai Unióban havi szinten 0,5 százalékkal esett vissza, éves összevetésben pedig 2,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom júliusban az előző hónapban mért 1,3 százalékos, illetve 3,2 százalékos növekedés után.
Bert Colijn, az ING vezető közgazdásza rámutatott, hogy a júliusi havi szintű csökkenés nem ad okot aggodalomra. A növekedés trendje fennmaradt az éves összevetésű adatokban, sőt a vártnál kicsit kedvezőbb is volt. A növekedés széles alapokon nyugodott, különösen jelentősen nőttek az elektronikai cikkek, a bútorok és a számítógépek eladásai, ami arra utal, hogy bár a globális kockázatok kikezdték a fogyasztók bizalmát, a tartós javak továbbra is jól fogytak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,6, az előző havit 1,2 százalékkal haladta meg
Októberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 4,0,…
Tovább olvasom >2025. január 1-jétől kötelező feltüntetni a diófélék és szárított gyümölcsök származási helyét
A jövő év elejétől bizonyos diófélék és szárított gyümölcsök csomagolásán…
Tovább olvasom >További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >