Gyengén indult a kiskereskedelem az euróövezetben a harmadik negyedévben
Gyengén indította a kiskereskedelem a harmadik negyedévet, de a júliusi teljesítmény még nem ad okot aggodalomra a lakosság fogyasztását illetően.
Az Európai Unió statisztikai hivatala (Eurostat) szerdán közölte, hogy a szezonálisan kiigazított adatok szerint a 19 tagú eurózónában az előző hónaphoz képest 0,6 százalékkal csökkent, éves szinten viszont 2,2 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom júliusban.
Elemzők havi szinten ugyancsak 0,6 százalékos csökkenést vártak a júniusi 1,2 százalékos bővülés után. Éves összevetésben 2,0 százalékos emelkedésre számítottak az elemzők a júniusi 2,8 százalékos növekedés után.
Az Európai Unióban havi szinten 0,5 százalékkal esett vissza, éves összevetésben pedig 2,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom júliusban az előző hónapban mért 1,3 százalékos, illetve 3,2 százalékos növekedés után.
Bert Colijn, az ING vezető közgazdásza rámutatott, hogy a júliusi havi szintű csökkenés nem ad okot aggodalomra. A növekedés trendje fennmaradt az éves összevetésű adatokban, sőt a vártnál kicsit kedvezőbb is volt. A növekedés széles alapokon nyugodott, különösen jelentősen nőttek az elektronikai cikkek, a bútorok és a számítógépek eladásai, ami arra utal, hogy bár a globális kockázatok kikezdték a fogyasztók bizalmát, a tartós javak továbbra is jól fogytak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre keresettebbek a teljes munkaidős kiskereskedelmi állások az USA-ban
Egyre nagyobb érdeklődést tapasztalnak a kiskereskedők az álláskeresők részéről a…
Tovább olvasom >Az euróövezetben több mint kétéves csúcsra javult a fogyasztói hangulat áprilisban
Az euróövezetben a vártnál némileg kisebb mértékben, azonban így is…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >További cikkeink
„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Nem biztos, hogy a papírcsomagolás a legjobb
A csomagolások környezeti hatásai egyre nagyobb figyelmet kapnak a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Idén 5500 új munkahelyet hoz létre az ALDI az Egyesült Királyságban
A brit ALDI 5500 új munkahelyet hoz létre 2024-ben folytatott…
Tovább olvasom >