Gyengén indult a kiskereskedelem az euróövezetben a harmadik negyedévben
Gyengén indította a kiskereskedelem a harmadik negyedévet, de a júliusi teljesítmény még nem ad okot aggodalomra a lakosság fogyasztását illetően.
Az Európai Unió statisztikai hivatala (Eurostat) szerdán közölte, hogy a szezonálisan kiigazított adatok szerint a 19 tagú eurózónában az előző hónaphoz képest 0,6 százalékkal csökkent, éves szinten viszont 2,2 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom júliusban.
Elemzők havi szinten ugyancsak 0,6 százalékos csökkenést vártak a júniusi 1,2 százalékos bővülés után. Éves összevetésben 2,0 százalékos emelkedésre számítottak az elemzők a júniusi 2,8 százalékos növekedés után.
Az Európai Unióban havi szinten 0,5 százalékkal esett vissza, éves összevetésben pedig 2,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom júliusban az előző hónapban mért 1,3 százalékos, illetve 3,2 százalékos növekedés után.
Bert Colijn, az ING vezető közgazdásza rámutatott, hogy a júliusi havi szintű csökkenés nem ad okot aggodalomra. A növekedés trendje fennmaradt az éves összevetésű adatokban, sőt a vártnál kicsit kedvezőbb is volt. A növekedés széles alapokon nyugodott, különösen jelentősen nőttek az elektronikai cikkek, a bútorok és a számítógépek eladásai, ami arra utal, hogy bár a globális kockázatok kikezdték a fogyasztók bizalmát, a tartós javak továbbra is jól fogytak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
K&H Elemzői kommentár: A nagyobb lendületre vár a kiskereskedelem
A május elég rosszul alakult a boltokban, különösen az élelmiszerüzletekben,…
Tovább olvasom >Az euróövezeti kiskereskedelmi forgalom havi szinten csökkent, éves összevetésben nőtt májusban
Havi összehasonlításban csökkent, éves szinten nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban
Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban az S&P Global…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >