Gyengén indult a kiskereskedelem az euróövezetben a harmadik negyedévben
Gyengén indította a kiskereskedelem a harmadik negyedévet, de a júliusi teljesítmény még nem ad okot aggodalomra a lakosság fogyasztását illetően.
Az Európai Unió statisztikai hivatala (Eurostat) szerdán közölte, hogy a szezonálisan kiigazított adatok szerint a 19 tagú eurózónában az előző hónaphoz képest 0,6 százalékkal csökkent, éves szinten viszont 2,2 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom júliusban.
Elemzők havi szinten ugyancsak 0,6 százalékos csökkenést vártak a júniusi 1,2 százalékos bővülés után. Éves összevetésben 2,0 százalékos emelkedésre számítottak az elemzők a júniusi 2,8 százalékos növekedés után.
Az Európai Unióban havi szinten 0,5 százalékkal esett vissza, éves összevetésben pedig 2,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom júliusban az előző hónapban mért 1,3 százalékos, illetve 3,2 százalékos növekedés után.
Bert Colijn, az ING vezető közgazdásza rámutatott, hogy a júliusi havi szintű csökkenés nem ad okot aggodalomra. A növekedés trendje fennmaradt az éves összevetésű adatokban, sőt a vártnál kicsit kedvezőbb is volt. A növekedés széles alapokon nyugodott, különösen jelentősen nőttek az elektronikai cikkek, a bútorok és a számítógépek eladásai, ami arra utal, hogy bár a globális kockázatok kikezdték a fogyasztók bizalmát, a tartós javak továbbra is jól fogytak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Csökkent a növényvédő szerek eladása az EU-ban
Az Európai Unióban 2023-ban mintegy 292 ezer tonna növényvédő szert…
Tovább olvasom >Május közepétől jöhet a drogériák árcsökkentése: 30 termékkategóriában mérséklődhetnek az árak
Újabb hatósági beavatkozás készül a hazai kiskereskedelemben: a kormány 30…
Tovább olvasom >Sentix: jelentősen javult az euróövezet májusi befektetői bizalmi indexe
Az elemzők által vártnál jelentősebben javult, tavaly június óta a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megérkezett a Samsung Vision AI a vállalat legújabb tévéivel és hangprojektoraival
A Samsung bejelentette 2025-ös televízió és hangprojektor termékcsaládjainak bevezetését, a…
Tovább olvasom >A kormány kompenzációval segíti a sertéstartó gazdákat
Az Employer Branding ma már nem csupán HR-eszköz, hanem stratégiai…
Tovább olvasom >AM: új kezdet kapujában a magyar-bajor agrárkapcsolatok
Nagyon tanulságos, hogy szinte minden kérdésben egyet tudtunk érteni. Az…
Tovább olvasom >