Gyengén indult a kiskereskedelem az euróövezetben a harmadik negyedévben
Gyengén indította a kiskereskedelem a harmadik negyedévet, de a júliusi teljesítmény még nem ad okot aggodalomra a lakosság fogyasztását illetően.
Az Európai Unió statisztikai hivatala (Eurostat) szerdán közölte, hogy a szezonálisan kiigazított adatok szerint a 19 tagú eurózónában az előző hónaphoz képest 0,6 százalékkal csökkent, éves szinten viszont 2,2 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom júliusban.
Elemzők havi szinten ugyancsak 0,6 százalékos csökkenést vártak a júniusi 1,2 százalékos bővülés után. Éves összevetésben 2,0 százalékos emelkedésre számítottak az elemzők a júniusi 2,8 százalékos növekedés után.
Az Európai Unióban havi szinten 0,5 százalékkal esett vissza, éves összevetésben pedig 2,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom júliusban az előző hónapban mért 1,3 százalékos, illetve 3,2 százalékos növekedés után.
Bert Colijn, az ING vezető közgazdásza rámutatott, hogy a júliusi havi szintű csökkenés nem ad okot aggodalomra. A növekedés trendje fennmaradt az éves összevetésű adatokban, sőt a vártnál kicsit kedvezőbb is volt. A növekedés széles alapokon nyugodott, különösen jelentősen nőttek az elektronikai cikkek, a bútorok és a számítógépek eladásai, ami arra utal, hogy bár a globális kockázatok kikezdték a fogyasztók bizalmát, a tartós javak továbbra is jól fogytak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az euróövezetben lassult a fogyasztói árak emelkedésének üteme márciusban
Márciusban az előzetesen becsültnek megfelelően mérséklődött az éves infláció az…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Gazdag zöldségkínálattal találkozhatnak a fogyasztók a húsvét előtti időszakban
Bőséges zöldségkínálattal várják a vásárlókat a hazai boltok, a hazai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Belép a brit Müller a funkcionális egészségmegőrző joghurtok piacára
A Müller UK & Ireland megállapodott az Egyesült Királyság elsőszámú…
Tovább olvasom >Modern arculattal újít a Rossmann Németországban
A Rossmann drogérialánc átfogó bolti arculatváltásba kezdett Németországban: az új…
Tovább olvasom >Automatizálással gyorsítja az élelmiszer-házhozszállítást Szingapúrban a Foodpanda
Teljes mértékben automatizálja szingapúri „dark store” raktárait a Foodpanda annak…
Tovább olvasom >